Utvecklingssamtal med runda ord

Igår var vi på utvecklingssamtal med Felix. Det kunde ha varit det perfekta utvecklingssamtalet, men det blev inte riktigt så. Vi satt och pratade om de olika gubbarna som Felix hade ritat. De får svara på frågor med hjälp av att sätta munnar på gubbar man kan sätta ledsen mun, rak mun eller glad mun. Sen får han berätta om hur han tänkt när han satt munnen på gubben. Sen berättade fröken om hur det gick i skolan med kompisar, lek och sånt eftersom jag tog upp det där med killarna och hur tuffa de är mot varandra. På slutet frågade fröken Felix om det var något som han ville visa oss när vi var där. Då skulle han ta upp sin mästerkatten bok och visa hur långt han hade kommit i den. Han gick till högen där böckerna förvaras. Han hittade sin efter att ha letat ett tag och utbrister "Men va fittans den låg ju längst ner" Varpå jag och Kim säger i munnen på varandra "Va sa du"?. Lagom pinsamt så där. Det är inget ord han använder sig av annars och han har ingen aning om ordets innebörd heller det är jag säker på. Men han har väl snappat upp när jag eller Kim sagt det nån gång. Inget ord vi använder oss av så mycket. Iaf inte när barnen hör. Men tror att Kim kan ha sagt det nån gång när han skadat sig inne i rummet som han renoverar. Hur som haver förutom fittans så var det ett bra samtal. Kul att få höra lite ur frökens perspektiv. Och Felix vägde upp lite i slutet när han räknade ut 88-12 och kom fram till 76 haha.

Inatt har jag fått sova, Alice har varit tyst som en mus hela natten. Kan bero på att hon gjorde nummer två tre ggr igår. När jag väckte henne imorse hade hon gjort det ytterligare en gång. Så nu är hon fit for fight lilla snäckan.

Nu ska jag skriva på mitt arbete. Bäst att passa på nu, för imorgon är alla tre lediga och då blir det automatiskt full rulle och i helgen blir det kalas. Bäst att passa på när man är ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0