Lazy days

Har haft ett par lugna dagar här hemma. I torsdags morse vaknade jag av att Kim höll om mig och sa att det bara var han och jag hemma idag. Barnen skulle till dagis. Så Kim knallade iväg till dagis Sen satte vi oss och åt frukost framför en film. Den här gången blev det en komedi. Har blivit mycket otäckt senaste tiden, så det var på tiden. Riktigt härligt var det. Och man slapp ha skuldkänslor eftersom Felix hade sin dagisdag och Alice var på inskolning. Sen åt vi lunch och hämtade barnen. Felix hade två kompisar här på eftermiddagen så det var highlife värre. Hann även med lite bakning. På kvällen blev det ännu mer film. Saw 5 denna gången. Alltså man undrar ju när dom ska sluta. Räckte det inte med 2? Den första var ju oslagbart bra, då var det hela så nytt men efter det tyckte jag att det spårade ur. Dessvärre tror jag det kommer en Saw 6 med tanke på hur femman slutade.

Idag har Alice varit iväg till dagis och vi har tagit det lugnt. Svärmor skulle komma på besök så jag bakade ännu mer. Då ringde hon och berättade att hon hade köpt med semlor, så allt bakande var i onödan. Men Kim äter kakor i tid och otid nu. Han undrar om jag försöker att få honom tjock. Kanske det. Kanske är jag en feeder, tror nästan det. Svarade honom genom att säga att jag tycker att han är fin hur han än ser ut. Svärmor hade förövrigt med sig sin symaskin som vi ska låna. Vi ska lappa Felix byxor. Han har hur många som helst med trasiga knän. Först köpte vi nya hela tiden men när ett par byxor gick sönder efter en veckas användning så tröttnade vi. Så nu ska det lappas. Kim är en jävel på att sy så han får en del att göra nu. Han börjar jobba på måndag så nu är det slut på det ljuva livet. Jag har mått som en prinsessa när han varit hemma. Men nån gång måste allvaret börja.

Hänger en del på Tradera. Har säkert 8 par jeans som aldrig är använda som bara ligger med lappar och allt kvar. Tänkte sälja dom, samt en Coldplaybiljett. Får väl se hur det går.

Nu ska jag lägga Alice, sen blir det Let´s dance för hela slanten :)



Kim byggde snögubbar med killarna förut. De kämpade med de tunga bollarna. Och fint blev det så klart! Enligt Felix är det en pappa och hans pojke.

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Jag vill köpa Coldplay biljetten!! Vad ska du ha för den?

2009-01-26 @ 06:51:22
URL: http://familjenbruce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0