Äntligen

Äntligen lite sol! Underbart. Vi har varit ute på förmiddagen och vilken lyx, bara en sån sak att få gå ut i trädgården igen. Visst får jag väl gå ut när det regnar med men då håller jag mig inne. Alice smet som vanligt från gården och satte sig i närmaste vattenpöl och plaskade med händerna. Nu ligger hon och sover middag och lunchen står i ugnen. Idag blir det matpaj något som jag aldrig lagar, varför vet jag inte för det är ju gott ju. Kim och en kompis funderar på att ta en båttur i efttermiddag men det ska tydligen bli regn igen. Funderar på om jag ska ta med barnen och gå till lekparken eller nåt. Måste få dagen att gå.

Har bokat en tripp till Kolmården nästa helg och sen kommer Magnus och hans tjej imorgon. Då kanske man får lite mer att göra. Kim han sliter med att sätta upp vindskivorna som inte hann komma upp förra året när de lade taket. Och sen upptäckte jag att rådjuren äter upp våra rosor. Jag är en stor djurvän men det här gillar jag inte alls. Men vad kan man göra åt det? Tråkigt bara om inte tre buskar får några rosor bara för att djuren i skogen är hungriga. Borde finnas annat de kan snaska på *suck*.

Nu ska jag ta en dusch innan det är dags för mat. Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0