Klappträt Maria

Jag ä så jävla klantig och dum så jag förtjänar nån sort klantighetsmedalj. Jag brukar lägga saker på spisen ibland. Oftast min handväska som jag ställer där på när jag ska rota i den eller hålla undan den från Alice. Kim skäller på mig varje gång och säger att jag inte ska ställa saker på spisen. Idag förstod jag varför på riktigt. Skulle sätta på en kastrull med nudlar åt Kim och vred av barnlåset och satte på plattan och gick iväg en sväng. När jag sen kom in i köket möttes jag av stora rökmoln. Min väska stod på spisen och rykte utav bara helvete. Tog den i ren panik och slängde den i vasken. Vi fick öppna varenda fönster och dörr i hela huset. Men det gick rätt bra ändå. Väskan slängde jag och massa saker i den. Mina bankort är skrot och samma med leg och andra kort. Bara att skaffa nya. Jag satte inte på fel platta men förut så vred Alice på en annan platta och det tänkte jag inte på när jag drog av barnlåset, för det är alltid på när vi inte använder spisen.

Slutsats: Ställ aldrig mer saker på spisen! Men vi hade tur i oturen, det kunde ha tagit eld och tagit sig i fläkten då hade det varit kört. Hemska tanke!

Imorgon är jag busy busy. Kim drar till Göteborg och jag ska ha hem några kompisar och en gammal klasskompis från mellanstadietiden i Bäckislava. Jag ska fixa lunch och fika och vi kommer att vara fem vuxna och 5-6 barn. På morgonen ska jag dammsuga och baka och fixa. Blir full rulle hela dagen, men det blir riktigt skoj. Annars har vi haft ett par härliga dagar, umgås mycket med mamma, brorsan och P. Får passa på när dom är hemma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken jäkla otur, men som sagt det hade kunnat gått värre.....

Kram A-K

2009-07-19 @ 12:17:05
Postat av: jea

men vilken tur att det gick bra :-)

hoppas ni hade det kul :-) kram på er

2009-07-20 @ 11:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0