Grattis Kim

Kim sitter och läser Plupp för barnen i soffan. Både Felix och Kim är nytrimmade och snygga. Det är Kims födelsedag och han har fått en supersnygg märkesklocka av mig och barnen. Den är han riktigt nöjd med och den passar bra på honom. Det var halva priset så jag fick den billigt (eller inte billigt kanske men billigare). Snart ska Kim och Felix iväg til stan för att hämta tårta och köpa en bionicalrobot. Felix såg att det hade kommt en ny igår när vi var på Coop. Han ville så gärna ha den och frågade Kim. Då sa Kim som den pedagog han är att Felix skulle ta fram sin sparbössa när han kom hem. Då kunde han räkna sina pengar och ta med dom imorgon när han hämtade tårtan och på så vis betala för sin robot själv. Jag behöver nog inte berätta att det första han gjorde var att räkna ihop till hundra kronor när vi kom innanför dörren.

Idag är det som sagt kalas på schemat. Kims familj och kompisar kommer ikväll och min mamma oxå såklart. Innan dess ska jag städa lite annars är det lugnt. Vädret inbjuder ju som vanligt inte till mer än så. Och ni som läste NKP imorse kunde se att Felix fick hela första sidan i bilagan. Där var han på en stor bild! Han är ofta med i tidningen våran kille.

Nu läser Kim Pulvret för Alice, kan man annat än älska den mannen?


Kommentarer
Postat av: maria blomqvist

Grattis från oss med...

Allt bra med er? allt bra här!! Rullar på lite jobbigt innan man kommer in i rutiner som fungerar... men bara å kämpa på.. Hoppas vi ses snart, vore kul om solen hittade fram snart... Kram på er vännen min...

2009-07-10 @ 14:14:39
Postat av: Tezz

Grattis till Kim.

Var på praktiken idag å läste veckans tidningar,såg er fina kille i tidning,så fin bild på honom..

HA de gott.

KRAM

2009-07-10 @ 17:33:55
Postat av: Sara & Tyra

Han var så tjusig så=) Jag såg ju redan igår men kan ju inget säga=)

2009-07-11 @ 00:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0