Varning för gnäll! Me being bored

Idag är Kim iväg och jobbar med husvagnen och jag är hemma med barnen. Kommer nog att bli en långsam dag detta. Inte för att klaga men jag känner på mig att detta inlägg kommer att vara lite negativt. Är inte på dåligt humör eller så, snarare uttråkad. Igår var vi i Sjötorp med familjen Larsson vi spelade minigolf och åt glass sen åkte vi hem och såg på en film jag och Felix medans Kimpa var och fiskade. Annars händer det inte så mycket. Borde träffa mina vänner lite oftare känner jag. Men de är upptagna de med är det inte av barn så är det av jobb. En av mina kompisar är så upptagen att hon inte ens hinner prata i telefon längre, sånt kan inte vara roligt. Vi borde helt klart gå ut och äta jag och mina kompisar. Vi har som en tradition att göra det när någon fyller år. Jag brukar för det mesta vara med och styra upp det hela, inte för att skryta eller så men det brukar ligga på mig. Nu fyllde jag ju själv år för ett tag sen och tänkte då att det här får dom fixa, nu får nån annan styra upp detta med utemat eftersom det var jag som fyllde. Och det ledde till att ingenting hände, det är inte hela världen men jag tycker självklart att det är trist. Har tänkt att bjuda ner alla på grillat men får inte ihop det eftersom alla kan oika datum och jag inte fått tummen ur riktigt och jag har själv en del helgplaner framöver, men ska få till detta. Behöver umgås lite känner jag. Nästa helg ska jag hem till Molkom och träffa Mia, Eva och Ullis det ser jag fram emot, de är underbara tjejer så är det helt enkelt.

Låter jag bitter? Jag tror jag gör det men det är jag faktiskt inte, lite bored bara. Och ungar som grinar, *yeay*. Nej man ska inte gnälla, jag älskar mina barn och jag försäker vara den bästa mamman jag kan och den bästa kompisen med såklart. Man kan kombinera mammalivet för er som inte visste det. Det är upp till var och en och jag brukar kalla det för prioriteringar.

Lägger in en bild, den enda som jag tagit på flera veckor därav dåligt med bilder i bloggen.



Hittade kidsen sittandes på bordet tittandes på tv. Strax efter ramlade Alice ner och grät så nu är det sitta på bordet förbud. Det har det å andra sidan alltid varit. Hittade visst en till!



Nu ska jag styra upp lite tvätt och plocka här hemma. Och bjuda barnen på lite fika tror jag. Har typ 70 glassar i frysen med barnens namn på, själv håller jag mig undan. Tar dock gärna en isis då och då.


Kommentarer
Postat av: maria blomqvist

tjena bruttan...

Man får vara boerd och tycka lite synd om sig själv ibland... jag kan styra upp de hela åt dig om du vill.... tycker om att fixa saker och bjuda till även om de inte händer så ofta men kul e de.... =)

Skickar många tycker om dig kramar... för de vet du att jag gör min vän... även om jag inte säger de så ofta och även om vi inte umgås såå värst mycket... men tycker om dig DE GÖR JAG!!!!! Puss och kram snuttan!! och lite love också!!

2009-07-17 @ 16:27:19
Postat av: Anonym

bitterfittan har talat !

2009-07-18 @ 23:42:18
Postat av: Anonym

Söta!

2009-07-24 @ 18:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0