Lillfisan knallar, men bara om hon själv vill

Nu är tentan gjord och den kändes okej! En del av frågorna var kluriga så vi får se hur det gick. Den bestod av tre olika delar och kommer att rättas av tre olika lärare så förhopningsvis behöver man bara göra om en del om det blir omtenta. Efter tentan åkte jag till Krille och mötte upp Mia och Nellie och vi tog en lunch. Sen följde jag med Mia hem där vi drack te, pratade och tittade på youtubeklipp. Sen hem och hämta barn och laga middag och allt det där. Har försökt att njuta extra mycket av de små idag. Imorgon så åker jag hem till Tina efter skolan och sover där. Ska till Uppsala med skolan på torsdag och bussen går  tidigt på morgonen. Så imorgon blir det middag med Tina och Jea istället och sen sitter vi väl jag och Tina och lipar framför Greys tillsammans. Mycket trevligt såklart, men jag kommer att sakna mina små fisar faktiskt, kommer inte att träffa barnen förrens på fredag igen och sen på lördag åker jag bort och sover borta igen. Maj är som sagt en hektisk månad. På tal om små fisar, igår lurade jag Alice att börja gå. Hon kan ju och har kunnat ett tag bara att hon inte riktigt vill eller vågar. Håller hon oss i ett finger så nästan springer hon fram. Igår drog jag undan fingret för att kolla om hon fortsatte utan mig och det gjorde hon. Hon gick från köket och till sitt rum där hon VÄNDE om och gick hela vägen tillbaka igen. Min lilla latfis hon kan ju! Sen hade hon gått en sväng på dagis idag men så nu bör det släppa snart. Och babblar som bara den har hon börjat med. Ropade på två fröknar här hemma i helgen och det kommer nya ord varje dag, snart bubblar hon.

Nu ska jag se på Brothers and sisters och eventuellt tvätta lite. Ska ju åka bort och måste ha med mig bra kläder att gå i. Som tur är så har jag eftermiddagspass i skolan imorgon så barnen ska lämnas först vid tio, så jag hinner pussa på dom ett tag innan. 

 

Kommentarer
Postat av: Bea

Oh, vad ska ni pyssla med i Uppsala? Nu blev jag nyfiken :) KRAM

2009-05-06 @ 08:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0