Kvalitetstid med familjen

Igår åkte vi till Mariebergsskogen med familjen. Tog med oss fika och började med att leka i lekparken däruppe. Det såg först lite mörkt ut när regn och Kims magsmärtor hotade men Kim gick och tog medicin och regnet kom aldrig (bara tre droppar typ). Barnen lekte och vi fikade på gräset. Sen gick vi och kollade på djuren och det momentet gillade Alice. Hon hittade en get som låg vid staketet och gick genast dit och klappade på den. Sen följde hon efter tuppar och höns tills vi fick hämta ner henne så stackarna fick lite lugn och ro. Sen gick vi ner till stora parken och lekte innan vi avslutade besöket med en tur i Conrad Höök, det gillade Felix. Vi har åkt det flera gånger förut men det är ändå lika roligt varje gång. Nu var vi hungriga och begav oss till Max. Alice klättrade upp på en stol och satte på sig hakklappen och var redo för mat. Hon åt maten men populärast var ketchupen och hon stoppade in hela pappkoppen i munnen. Efterår åkte vi till Toys r´us och köpte en pool och inbjudningskort till Felix kalas. Svängde in på biltema och avslutade dagen med att handla mat och en legogrej till Felix på maxi. När vi kom hem lekte vi i trädgården innan vi gick in och åt och sov. Det var en väldigt lyckad dag ja underbar faktiskt! Vi behövde det här, komma iväg och göra saker för barnens skull. Vi har alltid en massa måsten jag med skolan och Kim med trädgård, båt, husvagn och sånt. Nu har Kim skaffat sig mer jobb eftersom vi köpte en pool. Den är dubbelt så stor som våran förra så nu får han gräva ännu mer.

Idag är Kim och Alice i Örebro för att handla saker till bil och båt. Eftersom jag måste skriva uppsats idag fick lillan följa med, Felix kan underhålla sig själv så han fick vara hemma. Kommande vecka blir fullspäckad den med. Först uppsatsskrivande, sen opponering på torsdag sen fyller Felix år på fredag. Sex år! Jag har en son på sex år, hur sjukt är inte det? En stor kille som kan så mycket! Mammas skatt, jag hade inte ens fyllt 22 år när han kom. Tiden går skrämmande fort ibland. Vi ska ha kalas för familjen antingen fredag em eller lördag och sen barnkalas på det. Sen är vi hembjudna till Mia och Tobbe på lördag. Om vi får barnvakt och hinner vill säga. På måndagen efter ska vi till Felix skola och hälsa på. Ska bli mycket spännande! Det händer så mycket med honom nu och jag är så glad att jag får uppleva det här äventyret. Sen är det snart dags för Liseberg igen. Skulle vilja hinna förbi både faster och bror då. Brosan flyttar på måndag och det vore kul att se nya lägenheten. Och sen ska jag bli faster oxå! Har inte skrivit nåt om det förut men i september kommer Magnus och I:s bebis och jag blir faster. Otroligt roligt, det längtar jag till! Ja det finns saker att se fram emot helt klart, sånt gillar vi!

Nu ska jag fixa lite lunch här hemma sen blir det till att fortsätta skriva!


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0