Kryssningen

Sitter i skolan och har en massa tid över. Ska ha redovisning klockan ett och sen är det dags för uppsatsskrivande och sen är det faktiskt sommarlov. Gott kan man tycka även jag men jag skulle ge allt för ett sommarjobb. Har sökt en del men det är det ju fler som har så konkurrensen är hård. Om nån av er möjligtvis skulle ha ett jobb till övers så tveka inte att höra av er :) Hur som helst imorse var det segt att gå upp, jag var fortfarande tröttefter resan och Felix var sliten han också. Han bråkade och grät om vartannat, det är grymt att behöva dra upp barnen i ottan.

Ja det som har hänt sen sist är ju just kryssningen. Hade inte tänkt att skriva om den nu eftersom jag inte har tillgång till alla kort vi tog. Men jag gör så här att jag skriver nu och så lägger jag in bilderna senare ikväll sen. Dagen började med att jag åkte hem till Linda på morgonen där jag underhöll lille Albin medans Linda gjorde sig iordning. Sen körde hennes sambo oss till Kimpas jobb eftersom jag av misstag fått med hans nyckelknippa och som tur var kom jag på detta hemma hos Linda och inte i Stockholm, sen drog vi och väntade på bussen. Charlie och Maria mötte upp och även Bea och Matiias kom dit. Bussen avgick och vi satt och pratade och fick lyssna på Gris Nils på vägen ner. Jag tycker att den mannen kunde hålla sig till att sjunga låtar för hans humor är inte riktigt min grej. Förstår dock att bönderna gillar honom, dåliga sexvitsar men men en del skämt fick även mig att dra på munnen. När vi kom fram till terminalen så checkade vi in och gick och tog en fika innan det var dags att gå på båten. Väl ombord letade vi oss ner till hytten och sen gick vi och tog en drink. Gick tillbaka till hytten och bytte om innan det var dags för middagen. Efter att ätit oss mätta på buffé och tårta så drog vi iväg till en av klubbarna och drack drinkar och lyssnade på musiken. Tänkte försöka oss på karaoke men när vi äntligen bestämt oss för en låt så fanns det inte längre någon möjlighet att sjunga. Det pågick dans och kamerateamet som spelar in färjan spelade in för fullt. Det stod en snubbe brevid oss och dansade fult och ville ha med oss upp på golvet men vi avböjde artigt. Han tyckte inte att vi skulle bry oss om kamerorna. Jag såg att det följde honom en hel del, även dagen efter. Samma sak när vi åt middag så filmade dom paret vid bordet bakom vårat. Vi sprang framför kamerorna gång på gång (omedvetet) ska bli kul att se det programmet sen. Killen som ville ha med oss upp visade sig vara disco Kjell känd från hundra höjdare. Kommer ni ihåg honom? Det var Mattias som uppmärksammade detta och efter att ha kollat på klippet på youtube så inser även jag att det måste ha varit han. Sen gick vi och lade oss och snagglade en del så nattsömnen blev inte på alltför många timmar. Gick upp och duschade och satte oss och åt frukost. Sen blev det ett par turer upp på däck och en del turer till taxfree. Handlade knappt något faktiskt. En tröja till felix samt lite godis. Ingen dricka alls. När det inte fanns smirnoff ice så blev jag besviken och sparade pengarna istället. J.Lo´s nya parfym sunkissed ångrar jag nästan att jag inte köpte. Det gjorde Charlie och Maria och den luktade underbart, köper den en annan gång istället. Sen åt vi lunchbuffé och då satt vi längst fram, jättefin utsikt hade vi men det var varmt som satan. Sen bar det av hemöver.
 
Bussresan hem var ingen höjdare. Folk var fortfarande fulla och satt och skrålade och sjöng. En blond tjej satt och skrek och sjöng "Nyss så träffa jag en krokodil som körde rumt i en bil" tror hon sjöng den jäkla låten 30 ggr om det räcker. Många satt fortfarande och festade trots att det var förbjudet. Dom störde mig inte men alla som sjöng och skrek. Den här tjejen var värst. Hon hade med sig sin mamma oxå och jag kan säga så här att intelligensnivån inte var alltför hög där. Men Chauffören alltså, vilken man! Han hade ett sånt tålamod och han var så pedagogisk. Som Linda uttryckte det  "Busschauffören har blivit min nya hjälte" Min med! Han försökte verkligen och han medlad. Tillslut fick han nog och fick killarna att städa, då var det sprit på golvet flaskor och burkar överallt samt en spya i handfatet på toaletten. En av killarna tog på sig att städa och började plocka. Då utbriser en annan i sällskapet "så många kvinnor på en buss och ingen som städar" det låter inte särsklilt kul men oj vad vi skrattade! Dom här killarna var rätt roliga, tror de kom från Säffle eller nåt. När jag äntligen klev innanför dörren och slängde mig ner i soffan brevid Kim så hade jag precis missat Sveriges bidrag. Hon hade just gått av scenen, otur. Såg en timme sen gick vi och lade oss, jag var trött som bara den.

Igår var Felix på sista minisimmet och han fick sina två märken som han tagit gången innan, dopparen och baddaren. Jag var så stolt när han kom hem med sina märken. Han får inte gå fortsättningskursen eftersom han är för gammal däremot blir det en intensivkurs på simskolan runt midsommar som han antagligen kommer att börja på. Sen åkte Kim och Tomas ut med båten för att fiska och jag och barnen åkte ner till Alex. Vi ska vara kattvakt i en vecka nu när de åker utomlands. Deras hona har precis fått kattungar som jag tittade på, fyra  ljuvliga små varelser tre vita och en röd, svart brun tror jag. Hon gick igenom lite med mig vart allt fanns och så. Sen tog vi en fika medans barnen lekte och hoppade studsmatta. När vi kom hem skulle jag försöka att se reprisen av Greys, men det var lättare sagtän gjort. Barnen behövde middag mitt i allt och jag värmde rester till dom. Men det blev krångel. Alice var så trött så hon grinade och snodde Felix mat och Felix bröt ihop titt som tätt. Hade det inte varit för att det var Greys så hade jag skitit i att se det, men Greys kan jag inte missa. Sen slängde jag lillan i säng vid halv sju och sen hade jag lovat Felix mys. Vi satte på en film och han åt godiset som jag köpt med åt honom. Själv passade jag på att vila lite i soffan, var omöjligt att hålla ögonen öppna. Sen lade jag även honom och såg på söndagsparyt med darling som kom hem från båtturen.

Kan summera det så här jag hade det väldigt trevligt med mina rara väninnor och det var en rolig upplevelse. Nästa gång blir vi nog ett större gäng som åker. Då får även Kimpaluring följa med :) Tack för den här gången flickor!

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Vad dom från Säffle? Det hade varit himla kul och vetat vilka det var. Nyfiken:)

2009-05-21 @ 09:47:46
URL: http://familjenbruce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0