Ont i armen

Igår var jag och en kompis iväg och vaccinerade oss mot den nya influensan. Jag har aldrig varit stickrädd och den här gången fanns det heller ingen anledning. Det kändes knappt och var över på ett kick. Men efteråt alltså. Först kändes armen tung sen började det ömma och värka. Rejält mycket med ska ni veta. Fick ta värktabletter när jag gick och lade mig för att kunna sova. Sov inte på den onda armen för det var ingen trevlig upplevelse. Idag är det lite bättre än igår kväll men är fortfarande ömt och gör mer eller mindre ont ända in i benet. Jag har dock haft tur mina två kamrater som oxå vaccinerat sig har mått sämre. Ont och sjukdomskänsla och känts sig sjuka. Jag slipper kanske den biten, men vi får väl se. Det jag känner nu är att jag är tveksam till om Felix ska ta den. Vi har tackat ja till skolan men ska han ha så här ont, nja jag vet inte jag. Kommer inte att bli en rolig historia!

Idag har jag jobbat nio timmar på praktiken, kändes okej men jag kommer nog att vara trött ikväll. Idag hade Alice klappat Kim på kinderna och sagt att han var gullig. Igår var hon med när jag räknade hennes vällingskopor och när jag hade räknat till fem så sa hon plötsligt sess. Sex alltså, det hade hon koll på. Det trodde jag inte. Hon lär sig nya ord varje dag och det är skoj! Igår kväll hade jag så ont i bäckenet så jag lade mig ner i sängen. Felix skulle in och duscha och frågade mig om jag kunde ligga kvar. När han duschat färdigt kom han in till mig och kröp ner under filten. Sen låg vi där och han berättade om sin skoldag och om kompisar. Kvalitetstid, underbart!

Nu ska jag läsa bok för Felix sen blir det tv resten av kvällen!

Kommentarer
Postat av: Ida

Har oxå vaccinerat mig mot nya influensan.

Sprutan kändes noll, men sen på kvällen blev jag öm i armen som sjutton! I och för sig blir jag nästan alltid det när jag tar sprutor, så det var inget konstigt.

Men som sagt, det var rätt svårt att sova på armen på natten.

Jag slapp oxå sjukdomskänsla och feber och det.

Skönt! :)



Hur är det med hela familjen och lillen i magen??



Kram

2009-10-22 @ 07:44:31
URL: http://wiberg.blogg.se/
Postat av: Marie

jag klarade mig också med enbart lite smärta i armen. Några av mina kamrater har fått både nack- och ryggvärk, feber m.m. så undrar om det tog på mig egentligen :) för mig kändes det bara som att jag skulle ha slagit i armen och fått ett blåmärke...Kram!

2009-10-22 @ 08:45:09
URL: http://majjsan87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0