Jopplande

Idag har jag pratat med Linda. Det är en ren fröjd ska jag säga! Vi är alltid så överens. Vi tycker alltid lika. Vad vi än diskuterar så har vi samma åsikt om ämnet. Idag var inget undantag! Nu kommer det låta som att jag spyr och god damn it det gör jag nog. Jag och Linda pratade om att folk är så "joppliga" och där var vi helt överens. Folk sjukskriver sig från jobbet för lätt (ibland). Man ställer in saker som ska hända typ träffar, möten, fikadejter. Jag är lite sjuk, jag har lite ont i halsen mm mm. Självklart kan man vara sjuk och man kan ändra sig och ställa in, sånt händer alla. Det jag stör mig på är när folk ljuger, överdriver och skiter i det. Det blir för jobbigt helt enkelt. Har en sån kompis. Ska man nånstans så är det bara att vänta på att hon ska ställa in. Det är liksom givet att hon kommer att göra det. Igår hade Linda bjudit oss tjejer på adventsfika. Hon hade fixat och bakat en massa gott. Alla sex tjejer hon bjudit tackade ja. So far so good. Samma dag tackar sen tre nej. Tyvärr så var jag en av de tre, men jag hade faktiskt en bra anledning annars hade jag aldrig gjort det. En tjejs anledning vet jag inte om och den tredje säger att hon är sjuk. Linda är cool hon bryr sig inte nämnvärt. Men jag känner att här har hon stått och bakat och stått i och så dyker folk inte upp. Det är ledsamt! När en av mina kompisar hade 25 års fest så ställde folk in och kom inte och så stod de där med mat för flera tusen. Det är så dålig stil. Man får tänka längre än näsan räcker ibland. Det är inte roligt att anordna och fixa när folk inte ställer upp och kommer. Samma ska med folk som inte ens bemödar sig att svara på inbjudningar. Är det så svårt eller?

Inte nog med det. Idag får jag ett sms från samma tjej som ställde in igår. Hon fryser och har ont i kroppen. Så hon ställer in Göteborg. Vi ska åka på lördag! Hur vet hon att hon fortfarande fryser på lördag!? Ja jag skriver fryser för jag kan nästan säga till 100% att hon inte är det minsta sjuk. Men det är så klart bara vad jag tror. Jag känner henne så pass väl att jag kan stå för det. Så nu ska jag ringa och avboka ännu en biljett. Pengarna jag lagt ut dem tänker hon nog inte ens på. Nu kanske jag låter hård men jag är så trött på sånt här. Var hellre ärliga eller fortsätt att ställa in. Men sitt sen inte och klaga att ni har tråkigt och inga kompisar och allt vad ni säger. Nej man får inga kompisar av att sitta hemma, chocker? Fy fan vilken bitterfitta jag låter som. Men det är jag ju delvis oxå så det så.

Magsjukan fortgår, inga förändringar på den fronten. Lukas kräktes hela dagen igår. Sista gången igår kväll. Idag trodde jag att läget var lugnt, men han har fortfarande diarré. Har fått tvätta alla hans sängkläder, täcke och madrassskydd två grr idag. Men än så länge så är Alice symtomfri, det jublar jag för! Fröken är förövrigt hemma från dagis idag. Vill försöka förhindra smittan så mycket det går. Men det här var en aggressiv jäkel, många barn är smittade.




Felix färdig för att åka på kalas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0