Förortsproblem

Läs! Ska vi ha det så här?? Göteborg är Sveriges mest segregerade stad och de har uppenbara problem därnere. Ett liv för några hundra, är det värt det?? Jag blir så ledsen och förbannad när jag läser om sånt här. Kanske är som bror säger att militären borde börja patrullera i förorterna? Jag har inte skrivit nåt om det här ämnet förut. Det är jäkligt känsligt och jag är inte på nåt vis rasistisk det vill jag att ni ska veta. Nu vet vi förvisso inte vem som huggit ner den här stackars killen det gör vi inte. Så det kan jag inte uttala mig om. Men problemen i förorterna kanske jag kan säga några ord om. I förorten där brorsan bor har de massa problem. Man får gå klädd i gamla hoodys för att smälta in och minska rånrisken, låter extremt men det är inte helt överdrivet. 18 åringar med k-pistar i orten brevid. Kastar sten så en man blir av med synen. Alla affärer i centrum rånade, knivöverfall och bråk till höger och vänster. Folk som bråkar och bajsar i trappuppgången. Folk på socialbidrag och inhysta att bo åtta pers i varje lägenhet. Det fungerar inte! Ska vi ta in utländska människor i Sverige så se till att få lite spridning. Sätt inte alla stackare i en förort till Göteborg. Poliktikerna kanske ska åka ner och bo i t.ex Kortedala en vecka och se hur det är? Utan jobb och språket och ingen förståelse så är det inte undra på att många av dom blir kriminella. Man ska kunna vara ute på gatan och gå utan vara rädd för överfall, eller att få en askkopp kastad i skallen.

Det finns så mycket våld och skit så man blir mörkrädd. Här i Bäckislava växer mina barn upp väldigt tryggt. Men brorsans lilla tjej måste vi se till att flytta på innan hon blir för stor. De borde flytta till en annan stadsdel där frukten på Lidl inte är sönderklämd eller smakad på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0