I hold my breath because you are perfect

Vet egentligen inte vad jag ska skriva om. Sitter mest här på röva och surfar lite. Kim jobbar i rummet, golvet är klart och nu ska han fästa plankor i taket. Enda anledningen till att det tar tid är för att han inte har jobbat därinne på ett tag och för att han är förjäkla noggrann. Men helt rätt, allt han gör blir fint och han ska få ledigt han med.

Läser om Vargjakten som dragit igång. Och jag får tårar i ögonen. Okej ja jag är känslig men jag tycker att det är så jävla ledsamt det gör jag verkligen. Varför ska man skjuta varg för? Det är så jävla löjligt att säga att stammen är för stor och måste kontrolleras. För stor?? Är 210 vargar i hela Sverige för mycket? Det tycker jag inte. Men de kommer ju nära människorna. Ja eftersom vi bygger ut och bor i skogen så klart de kommer närmare. Och de tar ju jägarnas älgar och sånt. Kan ju inte tillåtas eller?? Jo för fan det är väl bättre om vargarna tar älgarna då slipper vi skjuta dom. Det är naturens gång ju, kretsloppet. För jag är sån att jag anser att vi inte behöver jaga några djur överhuvudtaget. Så få som möjligt kan jag sträcka mig till om det nu skulle bli för fullt i skogen. Fast vem bestämmer det. Sverige kryllar av massa white trash till människor och de får alla leva kvar. Kan man inte jämföra djur med människor?? Kanske inte men vem säger att en människa är värd så mycket mer? Det är dom inte i alla lägen det tycker inte jag. Jag är glad att jag inte lever ihop med en jägare och att jag inte har nån i min direkta närhet. Det skulle jag på allvar inte fixa. Nej tacka vet jag män som inte jagar!

Annars har vi haft ett par lata dagar här hemma. Tog pulkorna och gick till mamma igår och fikade lite och Kim fixade mammas bil som inte funkat på ett par dagar. För några dagar sen var jag hemma hos Mia och Tobbe och umgicks lite, trevligt. Annars har jag mest suttit hemma med familjen. Börjar bli dags för lite umgänge tycker jag! Kanske ska skriva några rader om nyår med. Vi var hemma och lagade god mat och efterrätt tillsammans som vi åt och sen godis på det. Såg en film men pausade runt tolvslaget och kollade skansen och lyssnade på när folk sköt raketer. Mer hände inte men det gör mig nada.

Allt är sig likt här hemma Alice går runt som en tornado, ett beteende som hennes mamma hoppas ska växa bort innan det leder till diagnos. Nej då skämt åsido. För att citera Kim "Man blir ju lycklig bara man tittar på henne".

Nu ska jag fixa lite lunch eftersom Felix ska hem till en kompis och leka sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0