Söndag på en onsdag

Känns som söndag fast det är onsdag. Kanske är för att Kim varit ledig och för att vi gjort nada som det känns som en typisk söndag. Kim har iof grejat i rummet. Jag har fixat mat, mat, mat och disk, disk, disk i vanlig ordning. Tagit hand om barn och tagit mig en middagsnap i soffan. Eftersom nån av katterna klöst sönder våran luftmadrass som vi har madrasserna på så sov jag lite sämre inatt. Låg som i en hängmatta kändes det som. Nu har Kimpa lyckats lokalisera hålet och laga det, det verkar hålla får hoppas på det. Att endast sova på madrasserna är inte skönt alltså.

Nä idag har vi inte tagit oss för mycket. Kallt ute och Alice kan gillar inte att gå på gården i all snö. Hon åker mer än gärna pulka men det är svårt det med. Så mycket jäkla grus som kommunen spottar ut på gatorna alltså, vansinne! Igår kom dom med mer dessutom. Ligger två högar utanför vårat hus så att dra pulka där är inte att tänka på. Kan tycka att det är onödigt för det är inte halkigt nu så jag tror inte att det kommer att brytas några gamla lårbenshalsar därute. Det är bara snö som sagt. Sen kommer dom och tar bort att grus först i april :(

Igår var T här en sväng och vi åt en kladdkaka jag bakat och snackade lite, trevligt! Var längesen vi sågs så det var på tiden. Sen har barnen varit på dagis två dagar så jag kunnat plugga lite. Annars är det lugna gatan. Börjar bli otymplig och tror bestämt att det är en liten kille i magen min. Täppt i näsan som bara den och det krävs fyra sprut i varje näsborre på kvällarna för att den ska vara fri från snor och svullenhet på natten. Och dessutom har jag fått massa fler små utväxter på kroppen. När jag väntade Felix var jag hos en läkare och skar bort tre stycken för då växte dom som ogräs och det gör dom nu med. Inte därför jag tror att det är en pojke enbart jag bara tror det. Känns som en lillebror.

Kim har som sagt jobbat hårt idag och slagit upp tån så illa så det såg ut som ett mindre blodbad här hemma. Man måste vara försiktig, iof hände det när han tog en paus från jobbet. Så kan det gå med plankor i hela huset.

Imorgon är det plugg som gäller och i helgen ska jag till karlstad. Vi ska ses igen alla vi som gick sommarkursen ihop och redovisa våra arbeten. Ska bli jättekul att träffa alla igen!

Nu blir det kvällsfrukt, Greys och sen när baby kryper ner i sängen blir det Dexter!





Alice ser hur pappa och Felix ser ut när de sitter vid datorn och hämtar Kims hörselkåpor för att se likadan ut som bror och pappa med hörlurarna.


Barnen passar på¨att bädda på bordet när allt är ännu mer i oordning än annars. Notera att mina och Felix kläder numera huserar i vardagsrummet.


Golvet på plats


Och taket på g....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0