Husvagnslivet

Då är vi hemma igen. Åkte hem när det dåliga vädret kom. Kylskåpet i vagnen fungerar inte riktigt som det ska. Sista dagen var det 18 grader varmt, så maten började bli dålig. Men vi har haft det mycket bra men vi har åkt mycket bil. Att åka med husvagn har sina nackdelar och en av dom är att det tar sån förbannad tid. Man får u bara köra i åttio, så där kröp vi fram i 80 på en 120 väg kändes så där.

Vi åkte först till Norrköping och tog in på Kolmårdens camping. Dagen efter gick vi på Kolmården.


En liten ekorre, väldigt tam och van med människor


Kim körde runt på barnen i en skrinda. Felix var lycklig och vi med för nu hade vi stenkoll på Alice


Kallar henne tvåsekundersAlice och hennes rygg är det man oftast ser på henne


Att få hennes ansikte på bild är skitsvårt. Låter kanske överdrivet men jag menar det jag säger det är verkligen skitsvårt.





Jag och Felix åkte linbana och det är verkligen ångest att sitta däruppe. Jag brukar tänka att nu går skiten sönder och vi störtar. Sen ser man ju inget kul däruppe. Lite vatten, sälar och lite av Bamse annars mest träd. Åkte i safariparken med då sov alice som en stock.

Hemma på campingen med så gick vi och badade. Vattnet var så där och rätt kallt sa de.


Och nej det är inte jag som är i bild :)




Snögubben var lika glad som alltid





Dagen efter packade vi ihop och åkte vidare till Gränna. Ett underbart vackert ställe. Snacka om fint! Kullerstensgator, höga kullar och mysiga gamla hus. Tog in på en camping och badade en massa.






2 sekunder som sagt man hinner inte med i svängarna



På kvällen blev det sämre väder. Blåste som fan, led med dom som sov i tält. Dagen efter kollade vi in när de kokade och gjorde polkagrisar och köpte med oss en del hem. Gott!









Åkte förbi farmor på vägen hem och fikade lite.



Sen åkte vi och badade. Det blåste mycket och det var härliga vågor.







När vi kom hem till Bäckislava så möttes vi av de här bedårande små katterna.


De har börjat gå runt lite smått och är söta som socker.

Det var skönt att komma hemifrån lite. Man umgås verkligen med varandra i en husvagn och jag älskar våran lilla vagn. Mys! Det blir en del jobb dock med två små barn i en vagn. Lukas ska äta och sova ofta och Alice smiter så fort hon går chansen och Felix gnäller en del. Det är en del jobb med barn men det är det värt. Dom är mina och dom är underbara!

Nu ska jag dra över stället med dammsugare eftersom Tomas och Lotta kommer på besök om en stund!



Kommentarer
Postat av: Tina

Ja jag kan ju bara säga en sak; ni är verkligen fina familjen <3 saknar er!

2010-07-23 @ 21:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0