Dukat

Nu har jag och mamma varit och dukat inför dopet. Körde dit alla bakverk och tårtorna oxå. Blir nog bra. Det blir ett litet dop den här gången. Har fått ännu två avbokningar idag. En som inte osat innan skickade ett sms med ursäkt. Men inte tror man direkt att nån som inte osat ändå hade tänkt att komma liksom. Men skitsamma jag är väldigt nöjd med dom få gästerna som kommer. För det är verkligen dom närmaste. Dom som räknas! Kommer att sakna 4 människor där imorgon, väldigt mycket men annars är det verkligen de bästa som kommer.

Och jag vet att jag ältar. Men jag blir så ofta besviken på folk och jag blir lika ledsen varje gång. Inte förvånad men besviken. Jag har ganska höga krav på folk i min omgivning, det har jag och det är jag medveten om. Jag vill att folk ska bry sig och bete sig, jag tycker att det är så viktigt. Och sen vi fick Lukas så har det blivit så tydligt. Första barnet åh ska ni ha barn va roligt, grattis! Andra barnet, åh kul klart barn nummer ett ska ha ett syskon. Barn nummer tre, jaha? Ett till? Varför? Var det planerat? Det är helt enkelt inte lika viktigt. Visst förstår jag att det blir speciellt med barn nummer ett men annars är det lika mycket kärlek, spänning och glädje även fast det är tredje. Det är ett BARN, en MÄNNISKA som kommer och det är lika jävla fantastiskt vare sig det är 1:a eller 5:e!

Idag har vi handlat, ätit på donken och fixat lite. Nu ska jag krypa ner i soffan med älskligen som precis kom in!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0