Snart sommarlov

Imorgon är det en stor dag här hemma. Då firar vi Felix första skolavslutning. Vi åker iväg till kyrkan på morgonen, Felix farmor och faster följer oxå med. Är det uppehåll så blir det fika i Prästgården annars åker vi bara hem. På eftermiddagen/kvällen åker vi ner till Hult och grillar med Felix klass. Funderade på att införa nån tradition som vi håller fast vid sen. Typ pizza och tårta och present. Varje avslutat skolår ska iaf firas och uppmärksammas det är ett som är säkert.

Idag har vi varit inne och vaccinerat Lukas. Han skulle ha haft sprutorna för en månad sen men jag har varit tvungen att ställa in 2 ggr och Eileen har ställt in en gång hon med. Men nu blev det av. Men oj va ont han fick lillen. Han brukar inte gnälla men han skrek oavbrutet hela vägen hem. Gav honom en supp och ammade honom, nu sitter han och myser i pappas knä. Och det var precis som jag trodde. Vi vägde och mätte honom och det har vi inte gjort sen han var sju veckor. Jag har sagt till Kim att jag tror att Lukas är mindre än hans syskon och det stämde bra det. Han vägde 7 730 och var 65,2 lång. Alice var vid samma ålder 69 cm och vägde 8 970. Felix var 67 och vägde 8 400. När vi kollade på Lukas kurvor så har han liksom stannat av eller hoppat ner ett steg i både vikt, längd och huvudomfong. Lukas kommer nog bli lite mindre än dom andra. Roligt när det blir så. Alice och Felix var ju så himla stora. Fast Lukas är oxå större än medel så liten är han inte. Spännande resor vi har framför oss med tre helt olika små individer ♥

Igår var det så spännande på Grey´s så jag efteråt tvingade Kim att ladda ner fortsättningen. Kunde absolut inte hålla mig en hel vecka till. I love it! Prästen tittade även förbi igår, hon hade med sig en praktikant (så heter det ju inte men ni vet vad jag menar). Dom tyckte att Lukas var otroligt snäll och att Alice var söt som socker men lite aktiv haha no shit Sherlock! Fick bestämma hela dopet själv. Kim tycker det är överkurs och ett onödigt moment. Jag tycker att det hör till. Men visst känner man sig som en fejk, speciellt kyrklig är man ju inte. Kommer så väl ihåg när prästen som skulle döpa Felix var här. Då sa han att det kändes så fint att veta att Felix skulle växa upp i ett kristet hem. Då fick vi nästan skämmas :)

Nu ska jag se till att få de små i säng. Felix ska duscha och prova sin outfit inför morgondagen. Han blir inte uppklädd till tänderna om man säger så. Men nya fina kläder ska han så klart ha.

Vill passa på att tacka min mamma! Tack för alla kläder, alla pengar, allt. Vad gjorde vi utan dig?
Och stort tack till Tina för det som kom i posten. Felix blev mycket glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0