Bebisarna är här!

Ja dags för en uppdatering tror jag minsann. Har hänt en del sen sist. Firade midsommar hemma hos svärfar tillsammans med svärfar, svåger, svägerska med pojkvän, Kimpas faster med man och en kusin till Kim och hennes kille. Åt god mat, jordgubbar och grillade i solen.








Älskling och hans fina syskon

På lördagen åkte jag till Karlstad och mötte upp Ullis och sen åkte vi till Sofia i Deje och hälsade på nya bebisen. Hon hade fått en uderbar liten Emilia. Mia som var med ska ha barn nu den sjunde, kul att äntligen se henne gravid och rund. Köpte mat, fikade och snackade. Dagen efter spenderade vi ute i trädgården. Vi badade i poolen, fikade och hade det allmänt gott.


Mias bebis kommer 4 dagar efter min födelsedag :)


Fina Ulrika med fina lilla Emilia Manisha.


Stolt mamma

Inatt blev vi kattföräldrar. Jag hade på känn att det skulle ske nu. Zarahs mage var mindre än förut vilket ska vara ett tecken. Jag lade mig sent på kvällen/natten och då bäddade hon en del under Lukas säng men det brukar hon göra. Jag somnade tyvärr om och vaknade av att mamma ringde och väckte oss. Noterade att Zarah inte var i vårat rum som så ofta annars. Sprang iväg och kollade bakom tv:n i vardagsrummet och där låg hon på en filt som Kimpa lagt dit. Förstod att hon fött och såg en liten korv brevid henne. Vid en närmare undersökning visade det sig att två kattungar var döda. Två levde och två dog. Det som grämer mig är att jag kanske kunde ha räddat dom. Kanske kom dom så fort så att hon inte hann med att tvätta dem rena och fri från slem eller så var de döda från början. Det får vi aldrig reda på. Nu tänker vi så att två överlevde och nu ska vi se till att dom och Zarah har det så bra som möjligt. Kimpa fick flytta på henne och ungarna och lägga dom i lådan som vi gjort iordning till henne. Hon hoppade på Fleeze när hon låg i vardagsrummet och han blev så rädd så han kissade ner sig. Så dte var ingen hållbar läsning att ha dom där så nu ligger dom i vårat rum. Zarah har vatten, mat och låda därinne och det verkar funka bra. En kattunge är svart med vita ben och en är gråspräcklig, de två som dog var gråa båda två. Vi vet inte vilket kön de har än. Time will tell.

Vi har riktiga sommartider här i huset. Jag som sa att vi skulle passa oss för det. Men det är oundvikligt. Alice sover middag och somnar sent på kvällen (är fortfarande vaken på sitt rum) och sover hon inte blir det kaos med. Bäst är om hon vaknar tidigt på morgonen och sover tidig middag. Har dock inte vänt på dygnet än, eller jo kanske mer eller mindre. Lite sovmornar har det blivit, är det sommar så är det! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0