Virus och annat jidder

Imorse när jag vaknade av att jag hostade så jag nästan kräktes klockan halv sex på morgonen så fick jag nog och ringde efter en tid hos läkaren. De hittade dock inget fel på mig utan det är ett virus helt enkelt. Halsen är något bättre men istället så har jag ju fått en jäkla hosta och är hes som bara den. Kim tog hand om Alice och Lukas när jag var där och sen tog vi en pizza med Tina. Ringde och frågade om hon ville hänga med oss på lunch. Man får passa på medans man kan. Våran fina kompis, kusin och fadder flyttar nämnligen till storstaden i augusti så det gäller att passa på.

Nu har Lukas också fått ögoninflammation och hostar gör han också. Han verkar inte lida av det men det ser ju väldigt äckligt ut. Han är fortfarande mammas lilla mönsterbebis som sover från halv åtta på kvällen till sju halv åtta på morgonen utan att vakna. Det är fördelen med att ha relativt små barn, just det att man får kvällen fri. Man får några timmar på kvällen innan det ära dags att sova. Igår såg vi på Shutter Island, den var bra faktiskt.

Veckan bjuder på dopsamtal, vaccinering och skolavslutning. Felix ska vara med om sin första skolavslutning, det är stort! Sen på kvällen ska vi familjer som har barn i förskoleklassen träffas och grillas och umgås lite. Det är jag och Anna som har styrt upp det, ska bli mysigt. Kanske blir det en tur till svärfar. Då tar vi med husvagnen och sover där samtidigt som vi slår upp förtältet och ser hur det funkar och ser ut.

Tror att det kan vara en graviditet på gång här hemma! Den här gången är det inte jag som är på tjocken som tur är. Däremot så misstänker vi att Zarah har bebisar i magen. Hennes tuttar har svällt upp och är stora och så har dom aldrig sett ut förut. Vi får väl se vad tiden utvisar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0