Familjeliv

Dagens rapport från dagis: Alice och en kumpan har smitit och klättrat över staketet till grannen. Sen har hon tydligen smakat på trolldegen med. Kan inte göra annat än att le. Min lilla fis, alltid är det något.

Här hemma är det lugnt. Felix har en kompis här och lilleman sover i vagnen igen. Sex timmar hittils idag. Han har börjat få lite magknip så det ska nog börjas med minifom här hemma. Kim ringde förut och trodde att jag var besviken när det bara var han som ringde. Varför skulle jag vara det? Vill gärna prata med honom hela dagarna speciellt nu när jag "bara" är hemma. Han fick förresten igång parabolen igår. Han fick flytta den och sätta den på skorstenen istället. Men jäklar vad kanaler vi fick. Trodde aldrig vi skulle få så många. Skulle se på Cougar town igår och fick leta halvt ihjäl mig. Nu ska vi göra olika favoritlistor så man slipper leta ihjäl sig. Men vilken bild det var, riktigt nice. Nu kan jag amma liggandes i sängen och se tv, och se tv på kvällarna och sen bara slockna, fantastiskt!

Igår kom Kims pappa och bror hit med middag, härligt! Jag vill gärna ha sällskap och slipper mer än gärna att laga middag. Och i söndags var svärmor och svägerskan här så nu har de träffat Lukas de med. Nu är det bara brorsan och hans familj som inte träffat honom. Men de kommer hem till Påsk och det ska bli så kul att träffa dom. Emeli har väl vuxit som bara den, hör ju hur hon "pratar" när vi pratar i telefon.

Snart är det helg oxå. Ser fram emot melodifestivalen. Mitt största nöje nu när jag är hemma. Det märks att det inte händer så mycket här haha. Får testa flaskan på Lukas så jag kanske kan smita hemifrån nån kväll för att träffa folk. Är bjuden på Meandiparty kanske skulle passa bra då. Annars gör det inte så mycket. Det är ett kärt nöje att vara hemma just nu. Och igår kom jag och Alex igång med våra promenader. Underbart det med, snacka skit, få luft och röra på fläsket och allt på samma gång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0