Helga i ord

Har haft en bra och lugn helg. I fredags var Tina här och vi grillade och umgicks. Sen gick vi och åt glass med barnen och jag tog med dom upp på skolan där dom fick leka. Alice var så nöjd så och gick runt och sa att det var underbart. Något som hon brukar göra när hon är nöjd. Började vandra hemåt när det började åska. Men det går inte fort när man går med Alice. Hon inspekterade varenda myra och snigel på vägen hem. Lade sig ner på gatan och spanade. Och hällde ut hela min dricka men hem kom vi.

I lördags skulle vi åka till Karlstad och ta med ungarna till Mariebergsskogen men när vi kom dit så var det abbonerat av Kommunal. Eftersom jag inte längre är medlem så var det bara att vända på klacken. Felix blev så besviken så vi valde att åka till Toys r´us istället. Köpte leksaker till alla tre barnen. Sen handlade Kim en massa till vagnen. På kvällen skulle vi hem till mamma och fika men de var inte hemma. Men jag gick dit på kvällen sen och umgicks lite. De grillade en massa gott men vi kunde inte komma eftersom barnen skulle sova. Och Felix fick halsont i fredags och igår hade han 39 graders feber på kvällen.

Idag har vi varit hemma hos mamma och grillat och umgåtts med brorsan. Sen gick vi hem så jag kunde mata Lukas för sen var det möte på kvällen. Det var jag som hade bestämt tiden för mötet. Men det kom inte så många föräldrar härifrån men det är som det är. Mötet handlade så klart om skolan här nere i söder. Jag är splittrad i frågan faktiskt. Men sa vad jag ansåg att de varit här och ljugit till sig röster för en en ny skola i Nybble. Så får det inte gå till. Det ska vara raka kort!

Felix har mått bättre idag men varit förkyld. Nu på kvällen kom febern tillbaka och en ögoninflammation på kuppen. Så han får bli hemma ett par dagar eller så. Kanske ska ringa doktorn imorgon. Det går väl över av sig självt men segt att han ska behöva vara hemma en hel vecka eller vad det blir eftersom det är så smittsamt. Felix fyller år till veckan. Han blir sju år! Helt sanslöst, jag har en son som är sju år! Vart fan tog tiden vägen? Mammas stora lilla prins.

Nu blir det Sex and the city i sängen!

Måste ju berätta att våran lilla ligist snurrade runt idag! Han tog fart och snurrade mot Kim och lyckades på en gång bara så där. Stort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0