Ännu en outsvävande helg

Läser att de gripit den nya lasermannen i Malmö. Jag hoppas verkligen att de har rätt person! Då kanske de här vansinnesskjutningarna kan få ett slut. Otäckt och hemskt, men en jäkla tur att det ändå gått "så bra" som det gjort. Ska följa vad som händer. Snart lär det väl stå klart om han är rätt man. Men gripen på sannolika skäl talar ju för sig självt. Fallet om Elin Krantz lades ju på is, eller inte is men det har stått dåligt i media om vad som händer. Klart är att hon oxå blivit våldtagen och häktat sitter Ephrem Yohannes, rätt jäkla skyldig. Tur att det finns kameror på spårvagnar om man säger så. Samma sak när Engla mördades. Vilken tur att en man fått en kamera som han var ute och testade. Han fick bilder på både Engla och Anders Eklunds bil och de kunde lösa fallet fort. Och det framkom att han även mördat Pernilla Bengtsson i Falun.

Vi har haft en lugn helg. Igår var vi enbart och handlade och sen bakade jag en del. En misslyckad herrgårdskaka. Den var inte färdiggräddad. Sen skulle den delas och sen skulle det vara vaniljsås mellan de olika lagren. Haha vilken katastof, slutade med att jag fick karva ur mitten så att den såg ut som en stor munk. När jag hällde på sås så åkte den i hålet i mitten. Men jag fixade det med. Tog med den till svärfar idag och bjöd bort halva. Sen bakade jag och Felix en rulltårta med chokladsmörkräm. Den smakade fantastiskt! men jag tog med den till svärfar så den är slut. Så jag får baka nåt nytt tills imorgon och ljuspartyt. Jag smakade enbart en bit på varje kaka. Perfekt att baka nu när man håller tillbaka. Då kanske det blir något över som man kan frysa in och sen ta fram när man får besök.

Idag var vi som sagt hos svärfar. Dit kom även Kims syster med pojkvän och Kims bror. Var min idé att vi skulle åka och träffa dem. Saknade dem en del. Har inte träffat dem på länge. Svärfar jobbar ju halvt ihjäl sig borta i Sthlm så det blir inte mycket tid över. Men nu äntligen. Vi åt lunch och fikade. Alice glömde att gå på toan och kissade ner sig i farfars trappa. Inte så smidigt för det var ju i halva hallen sen, så kan det gå.

Nu sitter jag hemma med de små barnen. Kimpa och Felix är på badhuset. När de kommer hem ska jag börja med middagen. Idag blir det lax!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0