Standing where you left me

Nu har Kimpa åkt till Stockholm för att jobba. Så nu är jag ensam med barnen till fredagkväll. Känns helt okej, men jag kommer att sakna sällskapet. Blir ju ganska ensamt och enformigt att bara vara hemma med barnen. Ingen vuxen att prata med. Annars är det okej. Det enda riktigt sugiga är att de sa att han inte skulle få vara ledig mer sen. Känns inte kul om han missar lite ledighet i jul för den här sakens skull. Inte värt det om ni frågar mig.

Dagen har börjat lugnt och bra. Lukas har ätit frukost, frukt, sovit förmiddag, ätit lunch och nu leker han brevid mig på golvet. Alice är på dagis och Felix är i skolan. Dagen bjuder inte på några överraskningar eller trodde ni det?? Fan vilken trist människa jag har blivit. Men å andra sidan så ska jag inte vara mammaledig så länge till. Livet får se ut så här en stund till, det gör mig inget.

Sitter och funderar på det här med olika förhållanden. Jag är ju väldigt intresserad av sånt. Tycker att det är oerhört intressant. Känner mig lite missförstådd faktiskt. Av mer än en människa. Kan inte gå in på detaljer eftersom jag har "olämpliga" läsare för just det ämnet. Blablabla.


Kommentarer
Postat av: Mia

Heja

Åh va vi tänker lika du å jag, den byxan Lukas har på sig har Lilla O också. Kuligt vi har samma smak du å jag du.

Kram

2010-11-17 @ 08:26:38
Postat av: Maria

Mia: Great minds think alike! Så enkelt är det :)

2010-11-17 @ 13:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0