Sick and tired

Idag har jag haft en bra dag. Åkte till stan med Alex. Handlade en massa sen köpte vi med lunch hem. Mer sånt! Lyx att slippa laga maten själv. Jag lever ju på sojakorv eller sojabullar varje dag så det är härligt att äta ute, eller utemat. Satt och åt samtidigt som jag matade Lukas. Men sen på eftermiddagen började jag känna mig sjuk. Fick ont i halsen och sen smög sin en ömmande kropp på. Precis när jag skulle gå och hämta barnen på dagis. Lägligt, lägligt. Att hämta Alice kan vara jobbigt. Idag skrek hon att hon inte ville hem och var fröken tvärtemot. Men jag var lugn och bestämd och fick ordning på det oxå. Tur man är rutinerad. Gick hem och fixade mat och bäddade sängar. När barnen lagt sig blev det Robinson för hela slanten. Mer pallade jag inte, mår som en påse nötter. Typiskt nu när brorsan kommer och allt. Men men jag tror på bättring inom kort. Inte mycket som biter hårt på mig. Men fått en annan åkomma oxå som är mindre rolig men det ska väl vara över det med snart.

Ja ni hör ju hur rolig jag är! Not at all! Bäst att fröken vetebulle går och sover. Ber om en natt utan allt för mycket störningar. Vet inte vad det är med kidsen men de vaknar mycket nu. Väcker mig hela tiden. Jag vet att jag gnäller, men det är riktigt jobbigt att hela tiden få avbruten sömn. Vaknar mitt i de konstigaste drömmar och vet knappt vart jag befinner mig. Sist var jag hemma och tog hand om Åker Thörnesjö, han var pensionär fast ung och snygg. Gången innan var det ännu värre, den drömmen kan jag inte ens skriva om här haha.

Helgen bjuder på umgänge med familjen. Både min och brorsans, härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0