Helgen på ingång

Sitter och pluggar och följer Elinfallet med spänning. Nu har han begärts häktad på sannolika skäl misstänkt för mordet på Elin. Och vilket pådrag det är på forum och FB. Folk hänger ut hans fru och barn, helt oacceptabelt. Det är inte dom som har gjort nåt fel. Frun lider antagligen som bara den just nu. Hon är oxå ett offer i detta, det får man inte glömma. Men SD lär inte få mindre stöd efter det här om man säger så. Det är så vidrigt att man kan göra nåt sånt här. Slå ihjäl en ung tjej med en sten. Hur fan kan man ta sig den makten?

Lukas ligger och leker på golvet. Min fina lilla plutt. Han är världens gladaste unge! Gulle gulle gulle! Idag blir det plugg sen kommer Felix och Alice hem runt två. Blir tidig middag ikväll. Kim och Felix kanske drar iväg på bio i Karlstad ikväll. Ska laga kött till middag idag. Felix blev så sugen på det när vi såg på halv åttta hos mig igår. "Åh jag som älskar kött, det är så segt och saftigt". Han är verkligen sin pappas pojke. Han sa nåt annat kul igår med. Han fick hälla i havregryn till cocosbollarna och frågade " Hur mycket frön ska vi ha i egentligen, det är väl ingen blombukett det här".

Cocos stannar hos oss. Jag vet att det kanske inte är så smart med tanke på hur många katter vi har. Men han är förjävla go för att göra sig av med. Han är våran nya älskling. Så kelig, sover jämt i knät, spinner och ska vara nära. Mysigt som bara den. Vi har många katter men de har det bra hos oss som tur är. Och småkatterna har börjat gå ut litegrann. Inte så konstigt eftersom de förstått sig på kattluckan nu. De utforskar altanen därute och det hela är mycket spännande. Mindre poop i lådan framöver och snart är den väck. Nice! Jag kan knappt tömma den längre. Ulkar och ulkar. Har blivit väldigt känslig för äckel den sista tiden. Nästan så jag kräks då och då. Beter mig som man gör när man är gravid. Men nej det behöver ni inte oroa er för haha. Tyson flyttar på lördag han och han kommer att få heta Hobbe.

Imorgon drar jag iväg till Kil. Det är dags för den årliga stugträffen! Jag och fyra av mina gamla klasskamrater (en gammal studiegrupp) träffas och äter och umgås och sover över i en stuga vid Fryken. Det brukar vara höstens höjdpunkt och det lär det bli även i år. Tur att jag har så många fina vänner som kan förgylla mitt liv. Och att jag har en sån underbar man som utan att klaga tar hand om barn och hem när jag är ute och roar mig. Älskar dig! Finns ingen bättre än dig hun ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0