Trick or treat?

Shiet vad jag är trött. Det börjar kännas att vi vridit tillbaka klockan en timme om man säger så. Har haft en bra helg. Igår var jag och handlade hem en massa mat till veckan. Har fått ett ryck och ska försöka laga lite bättre mat här hemma. Eller inte bättre men mer varierad. Ska prova på en del nytt. Mest för att glädja min man, för det är han som får ut mest av det hela. Jag ätert icke! Kim säger att jag borde laga vegetariskt ett par dagar i veckan till alla och det är väl nåt jag borde anamma.

Idag har jag varit på gympa med Alice samt tagit hand om och lekt med ungarna. Alice är för skön nu. Det händer mycket med henne just nu och hon är rätt skoj. Allt är lättare med henne nu, det märks att hon har mognat på många sätt. Hon är tokig i sin storebror men lillebror är fortfarande inte helt populär. Speciellt inte när han klättrar på hennes stol eller vill ha hennes leksaker.

Idag var vi ute och trick och treatade. Felix gick med sin kompis och, kompisens mamma och syster var med som sällskap. Det var en ny erfarenhet. Barnen fick ihop en hel del godis. Men en del är ju lustiga alltså. En gubbe öppnade dörren och sa bu sen släckte han och stängde dörren och gick och satte sig i köket. Man kanske inte behöver slänga dörren i ansiktet på två sjuåringar haha. En del gillar inte det här med halloween och det förtstår jag men man kan ju säga hej och vi har inget godis eller nåt. Vi målade Felix i ansiktet innan vi gick iväg och åkte på att måla Alice oxå. Hon var eld och lågor när jag målat en spindel på hennes kind. Dessvärre fick hon tvättas eftersom färgen runt ögonen på henne började svida. Så när jag och Felix kom hem så grät hon över sin förlorade spindel så jag fick lova att måla en imorgon igen. Det här med halloween är ju nytt för oss oxå. Folk har kommit och knackat hela helgen. Igår bankade det på dörren klockan tio på kvällen, sånt är man verkligen inte van med.

Kimpa har varit dålig hela helgen. Har tappat rösten så han väser när han pratar. Jobbigt för honom, men för mig med som fått ta det mesta i hemmet. Har sagt det förr men det är verkligen ett heltidsjobb att ta hand om hem och tre barn. Alltid är det nån som ska äta eller tvättas eller disk som ska plockas mm. Har inte suttit på röven mycket alls denna helg. Vilket iof är bra.

Men nu ä det hög tid för det. Ska lägga mig i sängen och se ett inspelat avsnitt av Brothers and sisters. Sen ska jag sova. Felix har höstlov nu och dagis är stängt imorgon. Så det blir en mysdag med mina små hjärtan.

Zarah tog in en mus förut. Och den stackars lilla musen satt i mitten med tre katter omkring sig. Lilla musen ställde sig på bakbenen och försökte slå tillbaka. Det såg väldigt roligt ut sa Kim. Tyvärr hade jag med mig kameran på promenaden så han kunde inte ta nåt kort. Jag bad honom försöka rädda lilla musen och det gjorde han. Han brukar lyfta ut dem i svansen. Själv dör jag lite av bara tanken. Mycket möss inne nu. Zarah tar in dem till Cocos och sen ligger det galla och svansar kvar som jag trampa i. Ain´t it fresh!?

Vad har ni gjort i helgen?


Kommentarer
Postat av: Emelie

Typ bara tagit det lugnt ;-) shoppat lite på Ikea.

2010-10-31 @ 23:16:22
URL: http://frokenmli.blogspot.com
Postat av: Sandra

Bara tagit det lugnt och njutit då vi äntligen fått ha pojken hemma en hel helg :). Mycket lego byggande har det varit.



Hoppas ni får en underbar höstlovs vecka!

Kram

2010-11-01 @ 11:10:05
Postat av: Tina

haha mycket fresh! =)

2010-11-01 @ 17:19:12
Postat av: Maria

Emelie: Ikea är inte fy skam!



Sandra: Åh va härligt att han äntligen fick komma och vara hos er! Tack så mycket!



Tina: Haha yes! Du måste vara mycket glad över att du slipper bo hos oss :)

2010-11-01 @ 19:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0