ZZZnark

Det finns en tid på dygnet då det är jobbigt att ha barn. Då man korta stunder önskar att man inga hade. Och det är på natten. När man blir väckt och inte får sova. Fy vad jobbigt det är. Skulle vilja ha en natt då jag somnar och sen sover tills jag vaknar av mig själv. För det händer aldrig här hemma. Inatt höll jag på att bli tokig. Lukas vaknade en del så jag gav honom nappen. Tllslut fick jag gå upp och skaka välling mitt i natten. När han äntligen somnat så vaknade Alice. Så här är det jämt, de avlöser varandra. Fick gå in till henne och lägga mig på golvet och leta efter hennes napp. Sen skulle hon ha välling hon med. Nu har hon försvisso i stort sett slutat dricka välling helt och fullt. Det är förvisso bra, hon börjar bli för stor för välling men det är ett perfekt sätt att få i henne lactulos. Skitsamma, så här fortsatte det. Och klockan sex slog Lukas upp sina ögon. Jag brukar vakna sex på vardagarna och det är helt okej. Men jag vägrar gå upp klockan sex en lördag, no way! Tog med mig tjockisen till våran säng och fick honom att somna om. vad händer då? Jo Alice vaknar och ropar på sitt rum. Så var det med den sovmorgonen. Och med sovmorgon menar jag att få tryna till kanske 7-7.30. Ja det är det värsta med att ha barn. Annars är det helt fab såklart som ni vet!

Nu ska jag sätta fart här. Frukost står först på schemat, sen hänga in tvätt och dammsuga. Sen lunch. Sen drar jag iväg till Karlstad och sen Kil. Stugträff står på schemat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0