Barnen!

Loggade precis in på kunsfoto och förhandstittade på mina barns skolfoton. Och herregud säger jag bara. De är helt fantastiskt fina! Det är så man börjar gråta (ja vi som föräldrar alltså). Felix ser glad ut och Alice ser ut som det lilla troll hon är. Mina fina små hjärtan! Vad gjorde jag utan er? Jag köper alltid alla kort på dem. På Felix har vi två uppsättningar från det året då han var två år. Jag kan inte med att skicka tillbaka kort på mina barn. Men alla ligger kvar i sina kuvert förutom de vi gett bort till släktingar. Nu ska det bli ordning på det. Nu ska de upp på väggen! Det är ren lyx att få barnen fotograderade varje år. På vissa områden i stan gör de inte det. Jag är med i brukarrådet på Alice dagis och jag och Kajsa som oxå är med fick säga vad vi tyckte i den frågan och vi propsade på att de skulle fortsätta ta kort på våra barn. Att flytta till centrala delar av stan känns inte lockande. Tråkigt att inte få ett enda skolkort på sina barn under alla år.

Annars är det lugnt här hemma. Var lite hektiskt under läggningen. Men inte mer än vanligt. Läste bok för Alice och hade pojkarna i hennes säng de med. Lukas gjorde sitt bästa för att sno boken. Sen skulle Lukas ha välling efter det och Felix skulle övertalas att gå och duscha.

Nu ska jag krypa ner i sängen och njuta av ett avsnitt Grey´s!


Förra årets kort på barnen. Denna tavlan fick svärfar på julafton.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jätte fina barn ni har och en otroligt fin tavla, den blev nog din svärfar glad över :)

2010-09-13 @ 21:53:18
Postat av: charlie

de är supersöta!

2010-09-14 @ 08:12:48
Postat av: Maria

Sandra: Tack så mycket! Ja han var nöjd, svärmor fick en hon med. Inte min mamma dock och hon var avundsjuk. Så i år vet jag vad det blir för julklapp till henne :) Hoppas allt är bra med dig!



Charlie: Tack gumman!

2010-09-14 @ 11:04:17
Postat av: Sandra

Jodå, det är så bra det kan vara just nu. Känns bara som om man slår sig blodig för att kunna få träffa bonussonen :(. Önskar man kände människor som kunde mer om rättigheter och hur man ska handskas med socialtjänsten.

2010-09-14 @ 11:56:04
Postat av: Maria

Sandra: Ja jag har förstått att det är svårt för er att få träffa honom. Hemskt! Jag är dåligt insatt i lagar och rättigheter men rättigheter har ni ju helt klart. Önskar jag kunde hjälpa dig men jag kan alldeles för lite om sånt där. Men jag hoppas att det blir bättre och att ni inte kämpar förgäves.



Kram på dig!

2010-09-14 @ 21:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0