Sju månader

Idag har jag en sjumånaders kille här hemma. Det var längesen jag hade det, typ sju år sen sist. Den här lille killen vid namn Lukas har precis lärt sig att krypa och mamma är hur stolt som helst. Han drar sig fram en del med eftersom han inte har full koll på det här med att krypa än. Han är tidigare än sina syskon. Felix började krypa när han var åtta månader och Alice var nio månader vill jag minnas. Hon drog sig fram i rask takt i en månad innan hon lärde sig krypa. Mina barn har aldrig varit motoriskt tidiga men språket däremot har de varit tidiga med båda två. Nu blir det fullt ös här hemma. Nu får mamma det hett om öronen, härligt det!

Annars är det lugnt här just nu. Barnen är på dagis och skolan och Lukas sover middag, katterna är utslagna dom oxå. Cocos gör sitt bästa för att få vara kvar hos oss. Han möter Kimpa i dörren och myser och kelar och busar mycket med oss. Han är fruktansvärt söt och go. Våran lilla boll och han springer på snedden, charmigt värre.

Nu ska jag återgå till studierna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0