Valet

Jaha och så var valet över för denna gång. Och gillar vi utgången? Nej inte direkt, inte jag iaf men det visste ni väl redan. Men nu är det som det är, alla måste ju få säga sitt och den här gången blev det så här. Sossarna tog hem segern här i Krille iaf som det verkar. Får vara nöjd över det! Nu väntar jag bara på att dom bygger ut skolan här i Bäckislava så är jag nöjd sen. Kan ju passa på och säga att jag tycker att de fokuserar på fel saker i valet. SD SD SD hör man någonsin något annat? Nej till och med i alla tal kom det fram prat om SD. Själv är jag övertygad att man på detta sätt spelat SD rakt i händerna. All puplicitet är bra publicitet! Och nej jag är kanske än av få men jag är inte så rädd för att SD kommit in i riksdagen. Invandringspolitiken är skit i detta land. Men jag håller så klart inte med dem i allt de säger. Men någon måste våga ta upp den här frågan med så är det bara. Självklart ska vi tillåta invandring men vi måste kunna ta hand om dem som kommer på ett bra sätt och inte bara stoppa in dem i ghetton på bidrag. Och att Sverige hade kunnat få en kvinnlig statsminister för första gången sades det inte ett ord om. Inte ETT! Hur knäppt är inte det då??

Idag är hela familjen hemma. Alice är sjuk. Fick feber igår kväll och i natt var hon jättevarm. Gick in och väckte henne imorse så trött var hon. Sen har hon inte ätit på hela helgen heller. Knappt inte, åt frukost i lördags annars inget mer typ. Samma sak igår. Åt en bulle och en flaska välling. Imorse åt hon dock frukost, ägg, korv, bröd och oboy fick hon i sig. Åt även lite våfflor till lunch, soppan hoppade hon över. Vi funderar på om hon är förstoppad och om det är därför hon har feber. Vi får se. Just nu känns hon kallare, men det kommer säkert tillbaka.

Ikväll är det möte, på onsdag är det möte. På lördag är det kryssning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0