Cheaters

Idag är allt som vanligt igen. Barnen fick gå iväg till dagis. Alice var överlycklig och sprang iväg men fick vända om fler ggr eftersom Lukas skulle gå själv idag. Det går bra men det tar lite tid såklart. Jag har haft fem timmar helt för mig själv och det var välbehövligt kan jag säga. Jag har sett på tv, suttit vid datorn, ätit lunch i fred, tvättat, hängt tvätt, diskat och pratat i telefon. Man får mycket gjort när man kan göra det ostört.

Måste berätta om ett program jag såg på tv i förmiddags. Jag såg först på ett inspelat avsnitt av B&S. Sen började jag zappa runt lite och hamnade framför ett amerikanskt program. Helt sjukt var det! Cheaters heter det. Det är ett realityprogram som går ut på att folk som misstänker att deras partner är otrogen hör av sig. Då sätter detektiverna in. De håller span på huset och förföljer och filmar den här misstänkta partnern. Det här gör de i några dagar för att sen visa upp bevismaterialet för sambon. Så långt är det rätt lugnt, dock underligt. Men sen så ska det ske en konfrontation. Då har de spanare på plats som håller koll på vart de är sen tar programledaren och hans filmcrew sig dit med den stackars bedragna människan. Sen stormar de in ett tiotal mitt i dejten med kamera och en arg partner. Och de slutar inte filma heller, de ska helst intervjua alla parter och trycka upp kameran i deras face. En kille var iväg med en tjej och de försöker att smita då har de backat in sin stora van så han inte kan backa ut. Sen skriks det en del glåpord och ja det är rent förskräckligt. Och ibland vet inte ens den tredje parten om att den man träffat hade en tjej/kille och paret bråkar och hela tiden filmar dem. En tjej sprang iväg och grät och de följde efter med kameran i högsta hugg. Och där satt jag med hakan i knät och ögon stora som tefat. Helt sanslöst! Korkade obildade amerikaner gör tv. Men jag förstår att det går hem. Man satt ju där och väntade på konfrontationen. Men helt etiskt fel om ni frågar mig. Inte ska man vara otrogen då är det bättre att avsluta relationen och vara ärlig mot sin partner. Men OM man är det så inte ska man behöva få en kamera uppkörd i nyllet. Helt otroligt! Man tyckte nästan mer synd om det otrogna lilla svinet i denna situationen faktiskt. Som Ricki Lake med spioner haha.

Nu ska jag knalla iväg och hämta mina små troll. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0