Fjärde dagen

Gissa vem som sover på dagis as we speak? Lukasmannen! Var med någon timme imorse sen gick jag hem och åt en sen frukost framför ett inspelat avsnitt av Brothers and sisters. Gick tillbaka och lade Alice som var ledsen och trött. Sen satt jag med Lukas vid bordet. Han kunde inte bry sig mindre om mig där. Vid bordet har han enbart ögon för maten trots att det är nya ansikten vid bordet varje dag. Sen gick en fröken in med honom till vilan och fick honom att somna på tio minuter. Alice låg i ett eget rum och sov. De ringer sen när han vaknat. De skulle nog ge Alice lunch sen när hon vaknar. Annars vet jag någon som kommer att vara på ett jäkla humör sen när jag ska hämta. Igår sov hon oxå och skrek som en stungen gris en kvart innan vi kom hem men jag är van.

Vilket underbart väder vi fick! Det var rätt illa imorse men nu är det fantastiskt! Blir att vara ute en sväng på eftermiddagen tror jag bestämt. Nu ska jag ta det lugnt innan det är dags att hämta kidsen.

(Ni får alla detaljer om inskolningen. Men det är för min skull. Sorry!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0