Tankar om det mesta

Ojoj idag är det fullt ös här hemma. Först nu jag har chansen att sitta ner och skriva lite. Felix har studiedag så han är hemma. Klockan nio ringde en kompis till honom som ville komma och leka och det gjorde hon. En stund senare dök kompis nummer två upp. Så fem kids här hemma i tre rum och kök, det hördes kan jag lova. Men det gör mig givetvis inte det minsta. Jag gillar när det är fritidsgård här. Kommer alltid att ha det så här tror jag. Blir ännu värre när de andra två oxå börjar leka med kompisar. Jag gillar fart och fläkt. Då går dagen fort.

Ikväll åker Felix till farmor. Vi ska åka och köpa tapeter imorgon så han får vara där och de ville båda att han skulle sova över oxå. Blir skönt för honom att komma iväg och bli lite bortskämd. Just nu händer det inte så mycket här hemma för barnens skull. Det blir mest samma samma. Kim jobbar med rummet och väggen när han är hemma och ja ni vet. Kanske kan tycka att det tar lång tid. Men han har bara några timmar per dag att jobba därinne och han gör ett extremt noggrant underarbete. Det slipas hundra ggr, målas, spacklas sätts upp hörnskydd ja allt vad det är. Här om dagen tog han ner våran vidrgia bröstpanel i köket. Så ja det går framåt det gör det och får vi nu tapeter så kan ännu ett steg bli avklarat. Får se om vi är helt överens vad det gäller tapeter med. Vissa är vi överens om och andra inte. Det finns så mycket snyggt så det nästan gör ont. Kolla bara på midbecs hemsida, jisses! Man kan bli knäpp för mindre. Det är det märket de använder sig av i Arga snickaren. Så jäkla snyggt!

Annars är det mycket i mina tankar just nu:

*Evas mördare tog livet av sig. Han insåg att han inte hade en chans att frias. De hade honom i ett fast grepp. Han ville väl bespara barnen och sambon en massa smärta iom rättegången. Men Evas anhöriga och hennes tre söner lämnas utan svar om varför. Jag kan förstå att han satt lite i kläm mellan två kvinnor. Men hur svårt kan det vara att göra slut med Eva. Vem löser det igenom mord? Kunde han helt enkelt inte välja bort henne? Sjukt är vad det är. Skönt att polisen gick ut med alla bevis. Man inser att någon alternativ gärningsman inte existerar.

*Bilder på mördade Elin Krantz ligger ute på nätet. Det handlar inte om någon läcka. Förundersökningen är en allmän handling och bilderna från brottsplatsen är maskade. Men det var bara att kopiera bilderna och klista in dem i ett eget worddokument så försvann maskningen. Jag var ju klantig nog att klicka mig in på länken (utan att förstå vad det var). En av bilderna förföljer mig i huvudet. Jag hoppas den där vidriga Ephrem Tadele Yohannes får vad han förtjänar. Hennes dna på kallingarna. Han sitter oxå fast. Underbart med teknisk bevisning!

*En ny skollokalsundersökning är klar. Man föreslår att man ska lägga ner Kärr och Bäckhammars skolor plus några småskolor i stan. Jag förstår att det kan vara ett bra beslut inför framtiden. Man måste tänka långsiktigt och finna en bra lösning som funkar sen med. Men jag tror inte att det är bra för alla barn att gå på en stor skola. Jag tror att det är lättare att försvinna i mängden och inte få den hjälp och uppmärksamhet man behöver. Felix skola är suverän och vilka möjligheter han har där. Jag tror inte riktigt på det här med att att utrota allt som är litet. I de skolorna finns en charm och en själ.

*En familj i Vike fick sitt hus totalförstörd i något som verkar vara en skorstensbrand. Livet är skört och allt kan rasa på en sekund. Tacksamheten för mitt liv är enorm. Jag klagar på att jag har ett litet hus. Jag HAR ett hus!

Det blir inget nytt stort hus för oss här ute. Vi fixar till vårat eget lilla hus. Jag älskar våran trädgård och nu kan man börja nyttja den igen. Vi har en stor trädgård med pool, gungor, sandlåda, buskar, gömmor, altan och uterum och den älskar jag. Sen får vi väl se om vi tar vårat pack och flyttar in till stan om ett par år när jag fått ett jobb. Time will tell.

Lukas går hela tiden här hemma nu och det är sista helgen nu. På måndag börjar våran lillkorv på dagis. Helgen bjuder på Karlstadstripp och sexparty hos Mia på lördag. Ikväll kommer Kim hem med kinamat och vi ska se nya Potter. Får se hur lång tid det tar innan jag somnar efter denna dag. Han blev erbjuden mat av sin mamma eftersom han ska åka och lämna Felix. Jag sa att det är klart att han ska äta där men sa att det vore ju underbart om någon lagade mat till en. Jag lagar mat två ggr varje dag här hemma och skulle mer än gärna slippa. Då ringde han upp och frågade om han skulle köpa hem kinamat. Han vet hur han ska ta hand om mig den mannen. Inget för en bantande kvinna jag vet. Men vi köper i princip aldrig utemat så det får gå för den här gången. Iof år vi utemat i tisdags när mamma fyllde år men då bara sallad så ja är det fredag så är det. Jag är bara glad att jag slipper laga något.



Kommentarer
Postat av: Jonna

Ja styckmordet på Eva är riktigt läskigt.. Men läskigast är nästan att han inte har något alls i sitt register och att man ska kunna utföra ett styckmord som "första gångsgrej" känns ju inte så troligt.. Frågan är vad han gjort innan som han inte åkt fast för..

2011-04-02 @ 20:32:24
URL: http://www.loveli.bloggsida.se
Postat av: Maria

Ja visst är det läskigt! Man kan liksom inte förstå vad som slog slint. Eller det gjorde det väl inte. Verkar vara planerat. Men ändå mord är ju ingen alternativ utgång liksom. Ja man ju undra vad som pågått i hans huvud om inte annat. Det är ju inte så att man bara mördar och styckar någon så där. Sjukt!

2011-04-03 @ 20:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0