Påsk 2011

Nu har jag tid att plita ner ett litet inlägg. Tid är inte något det är gott om här hemma tyvärr. Jag skulle kunna tänka mig att ha fem barn i teorin men i rent praktiskt så känns det omöjligt. Hur skulle man ha tid? Jag älskar mina tre barn, de är fantastiska men oj vilket heltidsjobb. Speciellt nu när man är ute så mycket och man ska ha koll på dem. Och allt det dagliga arbetet med hus och hem. Ja alltså lata sig kan man inte göra det kan jag intyga. Men det är härligt.

Påsken har varit bra. Var hemma på Påskafton, jag fixade lite påskmat och barnen fick sina ägg. Alla var nöjda men Lukas fick inget godis men han svullade ur syrrans varje chans han fick. Lyckan i hans ansikte när han insåg att han hann ta för sig. När Kim kom i närheten bara tryckte han in gotte i munnen. Jag är noggrann med att inte ge honom godis annars men har man äldre syskon så är det svårt. Så han fick allt i sig lite påskgodis han med. Alice svullade godis innan frukost, är det Påsk så är det! På eftermiddagen åkte Kim till en kompis och mamma kom hit och fikade. Jag kommer att lämna hemmet på Valborg för att gå på en trettioårsfest så att Kim smet iväg på påsk gör mig inte minsta. Det var jag som sa åt honom att åka.

Igår vågade vi oss ur huset eftersom Felix var smittfri. Åkte hem till svärfar och åt påskmat och grillade och umgicks. De äldsta barnen fick åka fyrhjuling och lyckan var total. Idag kommer svärmor hit och grillar. Kimpa är iväg till Karlstad och handlar saker till husvagnen. Han tömde systemet i höstas och det ska göras om och fyllas på. Sen ska det byggas en överslaf så vi får plats att sova i den. Förra året sov Lukas i vagninsatsen på golvet. Det kan han ju inte göra längre om man säger så. Innan dess körde han mormor och Felix till tåget. De ska åka till Stockholm i ett par dagar. Det var egentligen mamma som skulle åka men hon frågade Felix om han ville hänga med och det ville han. Kan vara kul för honom att komma iväg lite. Se nåt annat och ha lite kvalitetstid med mormor, kul för henne med lite sällskap med. Så han var lite spänd och förväntansfull imorse. Bara att åka tåg och sov på hotell är ju stora grejer när man är sju (snart åtta) år. Jag kommer att sakna honom. Han ska bara vara borta i tre dagar men ändå ja ni som har barn vet ju vad jag menar.

Nu ska jag duscha, städa (har inte gjort det sen igår) och ta ut ungarna på grönbete. Är trött på allt vad katter heter. Det är sinnesjukt vad de stökar till. Ska ta bilder så får ni se. Samslöst är vad det är. När jag vaknade var det pinnar, löv, gräs, sand och fästingar här och var. Lukas säng som jag bäddade ren igår var skitig och grusig. Spisen skitig, barstolen svart. Tröttsamt! Lukas vaknade och bajade mitt i natten så han fick sova hos oss sen eftersom han var så ledsen. Då passade Cocoboko på att slagga där. Suck!















Hoppas ni haft en mycket fin påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0