Lugna söndagspuckar

Söndagmorgon i huset. Lugnt, så lugnt så jag kan sitta med musik och blogga lite. Barnen leker nöjt. Sambon ligger och sover med migrän. Stackarn! Igår var det en stor dag här på Bläckhornet. Lukas flyttade in i sitt nya rum. Han var mycket glad till en början och han och Alice flyttade in alla hans leksaker med stor entusiasm. När han insåg att han skulle sova middag i sängen så skrek han högt men vi gick in och sa att han skulle lägga sig och det gjorde han och sen sov han ett par timmar. På natten med. När han fick kvällsvällingen knallade han av ren vana in till oss men sen sov han så gott så. Vaknade imorse runt fyra-fem men jag gick in till honom några ggr och han somnade sen om och vaknade runt åtta imorse.

Jag saknade hans söta små andetag när jag lade mig igår kväll. Men det är skönt att ha fått tillbaka sitt sovrum. Nu kan man läsa en bok på kvällen och se på film och tv därinne. Det bästa är att jag och Kim kan se olika saker på tv utan att behöva argumentera om vems tur det är att välja. Vi har ett litet hus men vi får faktiskt plats känner jag nu. Barnen har ett varsitt rum och alla andra ytor funkar de med. Ja det funkar faktiskt.

Planerna för den här dagen är att åka och handla, sen kanske till ÖB och på boxermeet. Men vi får väl se vad det blir. Nu kom han upp mannen så jag ska ta en dusch, sen far vi.

Vad gör ni denna molniga söndag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0