Tisdagsångest

Ringde till dagis imorse och frågade om jag fick lämna kottarna ett par timmar och det räknade de med. Jag har ju femton timmar varje vecka som sen fylls på när jag jobbar. Det var riktigt skönt att vara själv ett par timmar och bara vara. Nu hade jag ju hundra grejer att göra men icke. Men att jag latat mig fick jag igen för. När jag hämtade barnen så var de trötta och griniga. Alice somnade ett tag så trött var hon. Men nu är hon vaken och igång. Lukas sitter brevid mig och diggar till musiken jag spelar♥

Idag känner jag mig som en nobody. Inte vatten värd! Ställde mig på vågen imorse och det var inte roligt. Nu är jag väldigt medveten om hur fet jag är och egentligen vägde jag inte mer än jag själv trodde men ändå, riktigt jävla mycket är det ju som ni vet! Egentligen borde jag operera mig det borde jag det är ju den bästa långsiktiga lösningen. Men jag som aldrig får tummen ur annars får ju inte heller ur den för att kontakta läkare. Och sen känns det ledsamt på nåt vis att det gått så långt. Men jag borde försöka ansöka om operation det vet jag. Beställde pulverdieter idag bara för att testa. Det kanske kan kicka igång så jag får pepp på att fortsätta. Nu vet jag att det smakar Pecka, men kanske kan vara värt att prova. Beställde inte så mycket ifall det absolut inte går att få ner.

Att jag har tillåtit mig själv att bli så här vidrigt fet. Gå runt med 30-40 kg fett på kroppen. Det är ju vansinne! Jag hoppas att mina barn aldrig behöver vara med om detta. Vi har trots allt rätt så bra gener när det gäller sånt. Fast kanske inte tillräckligt haha. Jag är hård här hemma. Hård med barnen och vad de äter. Här blir det inte fika i tid och otid fast mer nu på sommaren då men de äter inte mycket sött och gott men det gör däremot jag på kvällarna. Kim vill inte heller att jag köper hem nåt och han vill själv inte äta för han borde tänka på vikten. Det är då man känner sig än sämre. Om han ska tänka på vikten vad ska då inte jag göra? Stackarn att ha en sån fet tjej. Jag vägde inte ens femtio kg när vi träffades. Men visst då var man ung men ändå. Snacka om förfall. Och nej jag kan inte skylla på mina graviditeter. Jag gick ner alla kilon jag gick upp på en vecka med alla tre barnen. Men däremot så gick jag upp under mammaledigheten.

Men egentligen ska det ju inte vara så jävla svårt. Stäng munnen köna! Man lever inte för att äta man äter för att leva. Åh jag ska verkligen ge det ett försök det ska jag!

Snälla peppa mig (även fast ni vet lika väl som jag att det kommer att gå åt skogen)! Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-08-23 @ 16:16:22
Postat av: Maria H

Vi får peppa varandra! Klart vi ska klara av det! Man känner ju sig så jävla misslyckad när man inte kan stå emot suget som kommer!!

Må så gott! Kraaaam

2011-08-23 @ 16:19:21
Postat av: Maria

Ja det gör vi tycker jag! Ja jag vet man känner sig värdelös! Pepp pepp du kan fixa det du! Hoppas jag är lika duktig jag.



Stor kram!

2011-08-23 @ 16:33:48
Postat av: Sandra

Det är jätte svårt att stå emot sötsuget när det kommer, jag vet :(. Men jag tror att du säkert klarar det Maria! Jag håller tummar och tår för att du ska klara det :).

Kram

2011-08-23 @ 17:39:35
Postat av: Anna-Karin

Förstår dig precis, finns det nåt bättre än att ÄTA!? Själv har jag precis registrerat mig på Viktklubb då har man full koll på allt man äter. Så nu lever jag på 1300 kcal per dag och hittills har det gått bra. Men det är en evig kamp med denna jäkla vikt! Lycka till!

Kram A-K med BMI 35,2 :)

2011-08-23 @ 18:25:23
Postat av: Anonym

Det fixar du Maria! Jag ska oxå ta tag i min kropp och finns man där och stöttar och peppar varandra så tror jag det går lättare! Kram

2011-08-23 @ 18:26:19
URL: http://frokenmli.blogspot.com
Postat av: TereseMammaTillSelma&Harry

Kom igen Maria! Klart de kommer att gå! Folk har gjort det förut och kommer att göra det igen! Har du bara den rätta villjan så går de!

Jag måste med ta tag i mitt liv! Bigest Loser nästa känns de som för min del så att man ska klara det!

2011-08-23 @ 20:40:28
URL: http://Terese87.blogspot.com
Postat av: Maria

A-k: Haha nej jag vet det är ju det bästa som finns! Ren och skär njutning ju. Åh va bra för dig. Där kanske man skulle gå med. För det gäller ju att hålla koll så att man vet att det blir rätt. Kram och stort lycka till!



Emelie: Tack så mycket! Och lycka till själv. Jag vet att du fixar det. Det har du gjort förr! Vi får peppa varandra som sagt :)



Terese: Åh tack! Ja kan andra så kan väl jag. Det är bara att se till att kunna! Ja jag vet, jag känner likadant. Men om vi pushar varandra och ser till att gå mycket promenader så är kanske halva vunnet!? Tack och ses imorgon!

2011-08-23 @ 21:44:36
Postat av: Maria

Sandra: Tack så hemskt mycket! <3

2011-08-23 @ 21:45:11
Postat av: Anna

Sitter i samma båt...Man tänker nu under sommaren ska jag börja promenera, du vet, ställa kl på 6 och gå ut innan frukost. Bla, bla, bla..Jag har både ett gym och en crosstrainer i källaren och fina stigar precis runt hörnet...Men näää då..

Jag peppar dig, vet ju vad satans svårt det är..

Kram

2011-08-24 @ 08:41:44
URL: http://annaochlivet.blogspot.com/
Postat av: Maria

Anna: Åh ja jag vet, jag känner igen tankesättet och tomma löften till sig själv. Tack Anna!

2011-08-24 @ 13:11:50
Postat av: Sara

Jag hejar på dig!!!! Jag ska börja leva hälsosammare 4sept har jag bestämt för då är sommarutflykterna över! Man mår så mycket bättre när man har kontroll! Kör också viktklubb för det känns bra och har funkat förut. Kram till dig

2011-08-25 @ 12:18:16
Postat av: Maria

Tack Sara! Ja det är bra med ett startdatum. Jag börjar oxå seriöst på måndag för vi ska bort hela helgen och man vet ju hur sånt brukar sluta. Kanske ska testa viktklubb jag med! För det är som du säger det där med kontroll är bra, annars kan det lätt gå fel här och där.....



Kram och lycka till!

2011-08-25 @ 14:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0