Hold my hand

Känsliga läsare varnas för ett högst tråkigt och ointressant blogginlägg. Ni läser vidare på egen risk

Såg på Big brother igår och när jag kom in och lade mig så lyckades jag väcka Lukas. Försökte få honom att somna om och gick ut och satte mig vid datorn men han somnade inte om. Vid ett knoppade vi in båda två. Sen vaknade han vid fem och hade skapat bajskalas i vanlig ordning. Han somnade dock om efteråt men det gjorde inte jag. Så idag bestämde jag mig för att ta en tupplur efter lunchen. Jag har en timme att spela på. Lukas sover efter lunch och en timme senare kommer Felix hem och Alice ska hämtas. Det händer ungefär samtidigt. Felix är hemma 13.20 och Alice ska hämtas 13.30. Lukas sover i vårat rum och någon soffa finns det inte så jag klättrade upp i Felix säng och intog kudden brevid Fleece. Somnade inte först men låg och njöt av värmen och allt det mjuka (Felix säng är superskön). Tillslut somnade jag. Vaknar fem över halv två. Min tanke var att jag skulle vakna när Felix kom hem och sen hinna till dagis. Men hans buss var försenad så tji fick jag. Lukas vaknade samtidigt och var superledsen i sin säng. Ringer till dagis och förklarar min kommande något sena ankomst. Samtidigt ringer Felix kompis som vill komma och hämta upp honom för lek. Jag och Lukas stressar iväg och hämtar syrran sen hem för att hinna servera felix en smörgås innan han åker iväg. Då berättar Felix att skjutsen redan varit där men åkt till affären för att Felix ska kunna vänta in mig. Men Felix får i sig två smörgåsar och hinner iväg. Slutet gott allting gott. Barnen går på ett suveränt dagis, det är aldrig några problem. Bara man har en öppen dialog och det har vi såklart om nån trodde nåt annat.

Om det finns någon gud så var det hans sätt att säga att jag minsann inte ska vila mig. Sova får man göra när man dör eller när barnen blivit stora. Men det är nu när de är små man behöver vila. Jag kan bli bitter när jag hör och läser om hur bra alla sover eller framför allt när folk berättar om hur de vilar middag hit och dit. Vi har inte ens en soffa i huset. Det kan jag sakna. Bara att sitta mjukt en stund under dagarna är helt kört. Bädda ner sig i soffan eller bara hänga där med kidsen. Men Kim gör ett fantastiskt jobb därinne och jag är givetvis stolt över honom. Det är jag jämt. Han är, ja det finns inte ord det gör det verkligen inte. Han är den bättre av oss men jag är den roligare haha alltid nåt. Fast han knappar in, det gör han. Man blir som man umgås ;)nhaha.

Förövrigt har jag en dotter som byter kläder dagarna i ända. Förut var det Felix kallsonger nu är det Lukas kläder. Men inte vilka kläder som helst. Nej hans gamla bebiskläder som står i en påse och ska upp på vinden. Storlek 68 klämmer hon sig in i. Hon matar Lukas och sin docka Kickaro (från Figaro i Pinochio tror jag). Men hon glömmer bort hennes namn ibland och frågar mig vad dockan heter.


Alice har bäddat ner Kickaro och läser för henne






stl 68




Amning pågår


Innerväggar klara. Isolering och ytterväggar ska upp

Felix hade lånat hem Barbapappa från bokbussen idag. Han hade lånat den till Alice ♥ Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Charlie

Amningen va ju kul ;)

2011-02-22 @ 18:32:29
Postat av: Maria

Haha ja, det är mycket sånt nu. Hon gör det jag gör (inte för att jag ammar) men tar hand om barn. Det märks att hon är en flicka nu för tiden.



Kram på dig!

2011-02-22 @ 19:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0