Ettåring i huset

Idag fyller våran yngsta familjemedlem ett år! Det innebär att det var ett helt år sen han kom till oss. Fantastiskt! För ett år sen klockan fyra på morgonen började jag få värkar. De var aldrig så där smygande svaga utan de satte igång ganska rejält redan från början. Mycket starkare än när jag skulle föda Felix och Alice. Vi ringde in svärfar som kom hit runt sextiden. Det hade varit ett par hektiska dagar eftersom Alice var rejält förstoppad och hade kräkts flera dagar (vi fattade inte att det var förstoppning då). Vi åkte iväg till förlossningen, där var det fullt. Vi fick sitta en timme lite drygt i väntrummet. Där satt vi med en massa andra par som skulle in till gyn på någon kontroll. Det här var jobbigt för jag fick så starka värkar hela tiden och ville inte visa det för alla i rummet så jag grimarserade och klämde Kims hand en hel del. Jag kommer ihåg att jag var sjukligt trött oxå. Vi fick ett rum och jag var öppen 5 cm och lika trött. Blundade mig igenom hela förlossningen. Tittade knappt på folket som skulle hjälpa mig. Det kommer inte igång med några krystvärkar och det är jobbigt men efter en jäkla massa dropp åker han ner och på två krystvärkar kommer det ut en stor pojke. Våran Lukas, vårat tredje lilla hjärta! Det har varit ett härligt år och han är fantastiskt snäll och enkel. Han sover när han ska sova, han äter allt och han är strålande glad hela tiden.

Dagen till ära har vi ätit lite semeltårta med mormor och gett våran stora kille en massa pussar och kramar. När Felix kom från skolan så frågade han om jag berättat för Lukas att han fyllde år idag. Det har jag sa jag. Felix frågade om han blev glad? Självklart sa jag, han blir alltid glad när man pratar med honom. Han har börjat stå upp själv utan att hålla i sig. Kanske går han om nån månad, time will tell.

























Grattis Älskling!



Kommentarer
Postat av: Jonna

Hej! Kul att du läser min blogg, och ännu roligare att du lämnar en kommentar ;) Nu läser även jag din blogg o har förstått att du ju bor granne med Jonnys föräldrar ;) Kram jonna!

2011-02-15 @ 21:04:34
URL: http://www.loveli.bloggsida.se
Postat av: Sara

Men gud stackars dig som fick sitta i ett väntrum med FOLK när du hade värkar. Helt galet att man inte ska kunna få vara ifred med en sån smärta!

Undrar så hur min förlossning ska bli denna gång.. men det är tur man inget vet iofs=)

2011-02-16 @ 12:48:37
Postat av: Maria

Jonna: Klart man ska lämna en kommentar! Kul att läsa och då vill jag gärna lämna ett litet avtryck. Vet själv hur glad man blir av en kommentar på det man skriver :) Haha ja det stämmer vi bor grannar sen länge. Tack för din kommentar (gjorde mig glad)! Kram på dig!



Sara: Ja det var mindre trevligt faktiskt. Det var tur att det inte gick kanonfort det hade sett ut det. Usch! Ja det blir spännande för dig, det är ju så roligt med förlossning! Men det är som du skriver, det är tur att man inte vet något innan.

2011-02-16 @ 22:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0