Kökstjänst

Lördag idag. Har inte gjort så mycket. Var inne och handlade en sväng förut. Nu har vi mat så det räcker en vecka. Kommer att få komplettera med bröd och mjölk som vanligt. Har spenderat dagen i köket oxå. Lagade lunch innan jag åkte och handlade. Sen gjorde jag en cheesecake och sen bakade jag och Felix wienernougat. Han har spanat in ett recept på bompawebben som han varit sugen på att prova så det gjorde vi. Blev supergott faktiskt! Sen lite middag på det. Lever man för att äta eller? Nej det gör jag faktiskt inte även fast det ser ut så. Jag är svag för det söta som ni vet. Men det är mycket matlagning på en dag det kommer man inte ifrån. Men det är rätt kul, iaf när man vet VAD man ska laga. På tal om mat så är jag petnoga med vad jag köper hem. Jag är rädd för euroshopper och eldorado och möjligen vissa av Willys egna varor (men där handlar vi aldrig). Fick vatten på min kvarn när Kim handlade här om dagen. Han köpte hem euroshopper spagetti. Jag sa direkt att det där inte skulle funka. Och jag fick rätt. Kokade spagettin och när jag hade på smör sen så klibbade skiten ihop sig så det såg ut som nån blandning mellan spagetti och gröt.



Hade aldrig hänt med kungsörnen. Nu finns det ju andra bra märken oxå såklart. Vissa euroshoppervaror funkar säkert. Typ juice och sånt, bara mer vatten då. Men alltså det ska smaka bra så är det bara. Åt även gnoochi från ES för ett tag sen, inte gott! Däremot änglagårds ekologiska skruvar, smakar fint det. Jag tror ofta att man får det man betalar för. Sen kan man ju lära sig vad som funkar trots att det är billigare. Vore ju fint om maten var billigare. Vårat matkonto är riktigt högt.


Morgonmys pågår





Snart är det kväll och då blir det en rulle hoppas jag. Är riktigt pigg nu för jag har sovit bra inatt. Igår kväll låg jag i soffan och sov halva kvällen men såg mina favoriter dansa i Let´s dance innan jag knoppade in.

Hur spenderar ni helgen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0