Utmanad

1 – Hur länge har du bloggat?
I 7,5 år varav 5,5 år här på blogg.se

2 – Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Ett trettiotal ungefär

3 – Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Dagboksbloggar helt klart.

4 – Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja det tror jag, det måste dem göra. För jag är mig själv till 100% när jag bloggar.

5 – Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Både ja och nej på den frågan. Jag upplever själv att jag är ganska öppen i min blogg. Jag döljer inga sanningar eller hittar på nåt. Är jag arg så märks det tydligt och är jag ledsen så kan man lätt se det med. Däremot så skriver jag inte om allt. Vissa saker tar jag inte upp. Alla i min närhet vill inte vara med i bloggen och det respekterar jag. Men min blogg är min dagbok och jag bloggar för min skull och det märks på innehållet.

6 – I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Inte så stor, tror det eller ej. Däremot kan vissa inlägg skrivas för att jag vill visa att "titta hit nu har vi det så här". Så vissa inlägg kan vara för att få bekräftelse men annars är det för min skull som sagt. Jag länkar inte ens min blogg (förutom på en gammal familjeliv sida som jag aldrig använder).

7 – Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej

8 – Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja det kan det kanske vara. Det finns ett stort näthat därute och folk med kända bloggar kan säkert må dåligt av vissa kommentarer men annars vet jag inte. Om man söker bekräftelse som man får men som sen leder till något dåligt så kanske man kan "skadas" av det med.

9 – Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det skulle väl vara det jag är lite för öppen och så vet alla det. Folk som man kanske inte egentligen inte vill ska veta allt om mig. Men å andra sidan bjuder jag på det. Folk får tycka exakt vad dom vill om mig. Och vill de gotta sig åt något jag skrivit så go ahead! Sånt bryr jag mig inte om.

10 – Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Absolut

Jag utmanar:
Oj! Vet inte, alla som vill! Feel free!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0