Götet

I söndags åkte jag, Bea, Tina och Linda till Göteborg. På vägen ner var det ett tågbyte och direkt vi gick ombord så informerades vi av att vi blivit dubbelbokade. Som kompensation fick vi åka i glasbur i klass 1, fri tillgång till frukt och kaffe samt värdecheck på 300 kr. Det tackade vi för!

När vi kom ner tog vi en lunch, köpte present och bib.


Buffé

Åkte till vandrarhemmet, duschade, bytte om, svepte ett par glas vin och begav oss mot festen.



Hade sånt flyt att vi bodde nån kilometer från festen. Så det var bara att gå över berget i slottskogen för att komma fram. Kom fram och fick en varsin välkomstdrink.



Festen var superkul! Åt god mat och efterrätt



Sen blev vi uppdelade i olika lag. Musikquiz, kändisar som unga och nåt mer. Skitsvårt! Satt flera timmar kändes det som.



Men oj vilken fest! Vad kul vi hade! Helt underbart. Men jag kan erkänna att jag drack för mycket vin, alldeles för mycket! Köpte bib, ett mycket starkt sånt. Så här i efterhand skäms jag. Nästa gång ska jag köpa en flaska vin och dricka den försiktigt.


De är så jäkla gulliga! Det är sån kärlek mellan dem. Bara sättet de ser på varanda. De är verkligen fina tillsammans! ♥





Tjejerna som fyllde år


Deras män som höll i tävlingar, fixade festen och maten. Stort tack till dem!


Efter festen hamnade biben på golvet (eller när den var slut rättare sagt)

Tog oss hem över berget inte för att jag vet hur det gick till haha. Åkte rutschkana nerför.

Dagen efter var inte alls så rolig. Mådde som vi förtjänade. Mådde lite bättre efter frukostbuffén.



Drog till stan, handlade två linnen och tre armband. Gick inte att köpa parfym iaf. Ingen av oss kunde ens lukta på dem utan att må skit. Illa! Satte oss och fikade och väntade på att få åka hem



På vägen hem så frågade Linda konduktören om det fanns någon bistro. Han svarade och skojade och mumlade och sen började han helt plötsligt att måla henne på näsan med sin bläckpenna. Först bara gapade vi, sen började vi garva och vi skrattade så tårarna sprutade. Linda är en skojig tjej och det såg han nog. Hade det varit nån annan hade den kanske blivit kränkt. Men inte Linda inte, hon bara garvade.


Här har hon tagit bort det mesta men kan inte sluta skratta.


Detta köpte vi för checken vi fick på ditresan!

Rent allmänt har vi skrattat så vi fått magknip. Det har varit så jäkla skoj! Och härligt. Nåt att minnas om man säger så! Så skönt att komma till en vacker och levande stad. Tack tjejer!

Var riktigt trött när jag kom hem. Fick sovmorgon imorse. Barnen sov oxå länge. Alice kom upp vid fem men jag bad henne lägga sig igen ock lyssna på Pettson och försöka somna om och sen sov hon till 9.30. Underbart! Felix fick hit en kompis vid tio och då låg vi fortfarande i sängen, bara en sån sak! Annars en lugn dag hemma. Barnen var och lekte hos grannen som hade kusiner på besök. Alice skulle gå hem själv och när jag mötte upp henne bad hon mig att gå hem så kom hon sen. "Jag är en stor tjej och jag ska gå hem själv". Åh min stora tjej! Hon är så jäkla rolig hela tiden och kläcker så roliga kommentarer hela tiden. Jag var ute med Lukas. Han åkte runt på bobbycaren på gatan, genom alla vattenpölar. Sen plockade vi hallon på gården, han åt mest.

Kim var iväg och handlade och kollade färg. Vi har äntligen beställt tapeter till Lukas rum. Gav upp ideén om stjärnor. Nu blir det nåt helt annat. Blir en vägg och sen målar vi resten med en färg vi brutit. Tror det kommer att bli skitsnyggt. Kim kommer att vara svettig när han tapetserar så mycket kan jag säga.

Imorgon drar vi iväg en sväng med vagnen. Blir nog ingen längre tur. Vädret ska ju bli skit i slutet av veckan. Men förhoppningsvis får vi mysigt så länge det varar. Har packat lite, men tar resten imorgon. Får nog sätta klockan så jag inte sover bort hela morgonen. Ska leta efter kameraladdaren som Lukas gömt någonstans med. Blir nog en kluring. Dessa små klåfingriga små händer ♥

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Tina

Haha "Musikquiz, kändisar som unga och nåt mer" hahahaha gud vad rolig du är vännen!

2011-07-21 @ 07:57:35
Postat av: Anna-Karin

Så kul att ni hade det så bra, dom där OudeKaap dunkarna är rejäla grejor har bestämt för mig att det var Linda som rekommenderade det till mig en gång i tiden. Dom dunstar dock bort så fort :)

Ha det så bra, kram från A-K

2011-07-21 @ 15:29:05
Postat av: Maria

Tina: Haha ja men jag kommer knappt ihåg. Det var ett par snurriga timmar där just då :)



A-K: Haha ja det är rediga grejer kan man säga! Ja jag hörde att du hade problem med luftkonditioneringen hemma hos dig. All alkoholhaltig dryck dunstar bort! Knepigt det där.... :)

2011-07-21 @ 22:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0