No place like home baby

Jobbat åtta timmar. Var helt själv i barngruppen hela dagen idag. Hade givetvis hjälp över lunch och mellanmål och de tog halva vilan. Hade en personal inne på eftermiddagen som jag kunde skicka in barn till för blöjbyten. Men annars var jag själv med dem ute hela dagen. Som tur så var det bara fem barn på plats.

Sen åkte jag hem och hämtade mina små toll. Fick med mig två extrabarn hem när jag föreslog premiärdopp i poolen. Det var inte speciellt varmt (18-19 grader) så jag höll mig på land med Lukas. Tog med ett äpple ut till honom som jag skar i bitar. Han satt och skrek namnam och åt. Sen var det färdigbadat eftersom jag var tvungen att gå in och laga middag. Jag skulle aldrig låta barnen bada utan uppsikt, inte ens Felix och hans kompisar. Ska de bada ska någon alltid vara med dem.

Alice var supertrött och grinig hela kvällen. Lade dem och sen satte jag mig och skrev schema till dagis, tvättade lite och tog reda på disken. På kvällen såg vi på en fillm. Höll mig vaken ända till sista kvarten. Inte illa för att vara mig. Nu sitter jag här. Jag sa det man inte ska säga för några dagar sen. Jag sa att Lukas sov så bra nu för tiden. Han vaknar aldrig och dricker aldrig välling eller krånglar. För det gjorde han inte. Men sen dess har nåt givetvis hänt. Han vaknar vid elvatiden och håller låda. Ikväll redan vid tio. Och han pratar därinne. Så håller han på i ett par timmar. Han är inte ledsen eller så men ändå. Jag fattar inte varför. Måste vara nån utvecklingsperiod eller tänder eller nåt. Men det är rätt träligt. Jag kan omöjligt sova när han ligger brevid och pratar och står upp. Kim förstår inte det där. Du kan väl sova ändå, han är ju glad. Nej det kan jag inte det är stört omöjligt. Vilken skillnad det är när man är mamma. Det finns liksom inbyggt att man hela tiden hör sina barn när de vaknar. Vi har ju ammat och tagit hand om dem sen de föddes. Jag har tagit i stort sett varenda natt här hemma i alla år. Kim vaknar inte, han kan sova igenom bomber tror jag. Jaja skitsamma, sova får man göra när man dör.

Imorgon är det skolavslutning för Felix. Vi ska till kyrkan och sen på fika efteråt om vädret tillåter. Sen ska jag åka in och jobba. Stänger, men hoppas på tidig hemgång eftersom vi sen ska ner till Hult och grilla med Felix klass. Hoppas på att hinna dit i tid. Sen på lördag är det trettioårfest men det är en annan historia.

Nu ska jag försöka sova och förhoppningsvis vill min lilla son göra detsamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0