Varning för svammel

Sitter och slöar lite framför datorn. Det är egentligen väldigt dumt av mig. Det finns egentligen ingen tid att slöa på här hemma. Det är skönt att ta det lugnt ett tag men det kommer tillbaka och biter mig i ändan snart. Kim är iväg en sväng och Alice har däckat på soffan. Efter ett bad, hon har badat ute och sen varit näck i sandlådan så ni kan ju tänka er hur hon såg ut när hon kom in.

Jag har varit i stan med mamma och brorsan med familj. Vi åt thaibuffé, sen handlade jag till kalaset imorgon. Samt lämnade tillbaka en telefon. Klantig som jag är så råkade jag få med mig dagis telefon hem i onsdags när jag stängde. Pinsamt! Men det har nog hänt de flesta. Så de ringde 6.20 imorse för att kolla vart den befann sig. Jag skulle precis ringa till dem och berätta. För nej det är ingen risk att man sover vid den tiden här hemma. Dagen innan väckte Alice mig 5.15. Jag ska inte klaga, jag borde gå upp och sätta igång vid den tiden varje dag för att hinna komma ifatt saker och ting här hemma. Det är fullt ös som gäller och ändå hinner vi ingenting. Barnen vill att vi leker med dem, alla har olika behov som ska uppfyllas och det ska tas hand om hem. Imorgon ska Felix ha kalas och det kommer hit 10-12 barn. Jag har köpt ingredienser och ska baka en stor tårta, jag ska baka och städa ja allt som ska göras. Känns inte som att jag hinner med det men jag skulle aldrig vägra honom ett kalas. Vill pojken ha ett kalas så ska han få ett kalas och därmed basta! Anything for my little ones! Men oj vilken prestationsångest jag får. Men jag kommer att göra det enkelt för mig faktiskt. Barnen är nöjda bara de får hänga med varandra.

Sen är det nåt fel på vårat avlopp så det luktar mögel i hela huset. Man skulle ha pengar så man kunde börja anställa folk här hemma :)

Fyller snart 30 år och jag har hela tiden varit sugen på att ordna en stor fest men vet ni vad jag har ångrat mig tror jag. Vem hinner med att fixa nån fest? Sen med våran 25-årsfest i minnet blir jag ännu mindre sugen. Är mer sugen på att ta med mig min fina man någonstans (han fyller en vecka efter mig). Eller bara fira med mina närmaste tjejer, det gör jag gladeligen. Gärna fest men då ska man slippa vara värdinna. För det är så en fest ska upplevas. Gnäll gnäll.

Nu ska jag byta en blöja, väcka en trött tjej, invänta man och bege mig till mamma för lite grillat. Emeli är underbar! Hon pratar och ler mot mig. Förut har hon varit blyg och hållit sig undan mer. Så det ska passa på att umgås med dem. Men oj vilken kulturkrock det är att hänga med svägerskan. Hon är supergulig på alla sätt men det märks att vi är olika. Alltså thailändare och svenskar.

Träffade en pappa på Maxi, en pappa från skolan. Han började prata om skolan i söder med mig. Big suprice, det gör de jämt när de ser mig. Pratade om folk som tydligen inte vågade tycka saker själva. Jag sa att sån skulle jag aldrig bli. Jag tycker en massa saker och är aldrig rädd för att tala om vad. Det hade han redan insett sa han haha. Jag är ett socialt geni. Förlåt om jag skryter! Men det är det enda I got going for me. Annars känner jag mig som en rätt sorglig typ :)

Puss!

www.grooveshark.com



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0