Jick jack

Spotify på hög volym i lurarna, bloggar och bara njuter av livet. Det är riktigt fina grejer det! Här kommer jag sitta de närmsta fem minuterna som det kommer ta mig att skriva det här inlägget. Brukar spendera fem minuter per inlägg ungefär, lite längre om jag skriver långt. Det är därför alla inlägg jag skriver är lite flummiga eftersom jag bara "bajsar" ur mig dem haha nu vet ni det oxå.

Började dagen med att lämna Alice på dagis sen tog jag och Lukas en långpromenad med Terese och Harry, mkt trevligt! Och solen sken, helt underbart. Sen kom jag hem och myste med Lukas. Han är fantastisk. Han har blivit ganska mammig och vill gärna ha koll på vart jag är och han ska vara nära. Låg på magen i sängen förut och pratade i telefon och varje gång han passerade mig så lade han sitt lilla huvud på min rygg och myste några sekunder innan han knatade vidare. Sån är han min lilla skatt. Samma sak när man bär honom då lägger han alltid sitt huvud på min axel och myser. Så har aldrig de andra två gjort. Lukas är mycket mer myssugen än Felix och Alice någonsin varit tillsammans.

Alice myser med mig och är mysig hon med. Hon tycker om mig och jag är hennes bästa vän idag. Härligt! Felix har hemligheter från skolan som han sedan berättar eftersom han inte kan hålla snattran och han vet hur mycket jag uppskattar hans små historier från skolan. Men jag sa att han absolut inte behövde berätta så länge det inte var farligt eller förbjudet så var det helt okej. De är för härliga!

Men jag mår inte så bra idag, fysiskt alltså. Har väldigt ont i ett ben och stapplar fram. Sen fryser jag och känner mig sjuk, ont i kroppen och ja ni vet. Kände mig väldigt trött imorse när jag vaknade. Jag kommer antagligen må mycket bättre imorgon som tur är. Sen har vi åkt på en annan otrevlig grej. Ni kommer att tycka att jag är knäpp som erkänner detta en vi har fått mask igen. Tyvärr inte första gången. Alice var så trött igår så hon somnade i Kims knä vid halv sju på kvällen. Vi lade henne i hennes säng och sen vaknade hon efter en timme och grät och det var nåt med rumpan såg vi. Vi laxerade henne eftersom hon bara bajat tre ggr på tre veckor (ja ni läste rätt) och sen var det maskar i avföringen och i rumpen. Usch! Så alla vi som var vakna klämde i oss maskmedel och idag har vi bytt allas sängkläder till barnens stora glädje (behövs inte mycket för att roa). Lukas fick mosad tablett i sin morgongröt. Nu ska vi ta en dos till om två veckor. Det går på Alice dagis och det verkar gå runt och har gjort sen i somras. Jag är van det är fjärde gången jag får mask på tre år (har aldrig haft det innan dess). Första gången var det hemskt nu är jag van. Men ja det är vidrigt. Hoppas ni inte tror att jag är en slusk. Det har inget med hygien att göra för då hade jag inte fått det. Duschar varje dag och har tvättahändermani. Men man andas in ägg och de kan leva länge i damm och sängkläder mm och sen blir det maskar två veckor senare. Jag är jävligt trött på detta.

Nu ska jag gå och se på Desperate housewives som börjar idag. Härlisch! Sen blir det sängen.


Alice vet att det ligger en näbbmus utanför huset och hon går och hälsar på den med jämna mellanrum. Givetvis är hon nästan näck. Hon får på sig kläder varje dag men i slutet av dagen ser det ofta ut så här.


Musen är jättesöt och liten och har nog en större mamma och pappa tror Alice


Kim har hämtat hem fyra tapetpärmar som vi sitter och bläddrar i. Den här är en av dem jag gillar.


Vem döljer sig bakom dörren?


Tittut!

Kommentarer
Postat av: Tina

Åh vilket härligt inlägg!

Sitter med största smilet när jag läser om era 3 bedårande godingar <3

2011-03-16 @ 08:39:00
Postat av: Maria

<3

2011-03-16 @ 15:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0