Bad language

Good evening you are very charming and you have beautiful smile, I hope to meet you, because really am interested in you and that´s a great thing, if you have a sweet friend like you, goodnight xxx

Dagens meddelande från en utländsk man på ett community någonstans på webben. Jag har en kompis som bloggar på det stället. Och för att läsa hennes blogg måste man vara medlem på stället. Och det dröser in såna här meddelande. Om jag får många hur ska då inte alla snygga tjejer få? Men jag får ju iaf meddelande från det motsatta könet, kanske skulle vara nöjd haha. För det mesta läser jag dem inte ens. En gång i halvåret öppnar jag upp när jag är inne på sidan mer än de få minuterna det tar att läsa hennes inlägg.

Idag är det lördag (om ni missat det). Dagens planer är att ta sig till Skövde för att gå på restaurang med svärfamiljen. Varför just Skövde kan man undra? Jo min svärfamilj bor ju nere i Mariestad och de brukar vara i Skövde och shoppa (deras Karlstad kanske) och där finns det tydligen en härlig restaurang med en massa sorters buffeér. Min svåger har ju fyllt år så vi ska ut och fira honom. Blir grejt! Återkommer och berättar om det är något jag kan rekomendera. Ja restaurangen då. Min svärfamilj kan jag redan rekomendera, de är fina som få! ;)

Har haft ett par härliga dagar med mina fina barn! Ja onsdagen var så där kul som ni vet men annars mycket mysigt! Det är både lätt och svårt att ta hand om och uppfostra barn tycker jag. För det mesta tycker jag att det är a piece of cake men ibland känns det tufft. Alice och Lukas flyter på mer eller mindre, Felix med. Men Felix är ju först ut så alla hans åldrar blir ju en utmaning eftersom man aldrig gått igenom dem förut. Felix är för det mesta en enkelt kille, men han kan ha ett jäkla humör precis som sin mamma. Mycket går ut på att leda rätt honom och visa vad som är rätt och fel och vad som är okej. Man kan inte bete sig hur som helst. Felix är lite lillgammal och kan rätta mig ibland så hans uppförande är för det mesta gott. Men igår när han hade en kompis här brakade det lös. Alice jagade dem i underbyxor och killarna var upprikigt äcklade av detta (nu har den åldern börjat). Men sen så skrek Felix nåt så fult så jag stannade upp mitt i en rörelse. Jag är ganska hård när det kommer till språket. Jag tolererar inte alls när han är ful i munnen. Han ska inte svära och säga fula saker. Men jag har insett att jag är kanske lite old fashioned här. Han är ju ändå snart åtta år och många av hans kompisar i skolan säger en del fula ord. Men det låter så fult när de kommer ur hans annars så söta lilla mun.

Vad sätter ni gränsen? Ni som har barn?

Nu ska jag ta hand om kids, duscha och fixa innan det bär iväg. Pöss!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Svordomar kan det slinka ur min 16-åring men vi tolererar inga könsord, har aldrig hört honom säga något heller. Min 9-åring kan säga "jälar" ibland men det är ganska harmlöst ;-) Hon frågar ibland om ord hon hört i skolan och vad de betyder, men jag har inte hört henne använda dem. Vi pratar om att ha ett vårdat språk och att det är viktigt...

:-) Kram Anna

2011-03-05 @ 10:11:22
URL: http://annaochlivet.blogspot.com/
Postat av: Sara

Hoppas att ni får en jättefin dag i skövde med massor av god mat!!

Har precis vinkat hejdå till min lilla tjej och det är alltid lika jobbig att skiljas även om det bara är för en natt. Hon sa flera gånger att hon älskar mig och sa också" ha så roligt i sthlm". Man har sån kärlek till dom små så att man kan dö bara man tänker på hur stort det är..



Gällande svordomar är det svårt.. jag har en tendens att kasta ur mig någon ibland och det snappas upp. Tyra vet att det är fult att säga så och HON får inte säga det (jättefint av morsan att inte själv vara en superbra förebild gällande den biten alla gånger). Om jag säger fan får jag banning från min dotter: "du sa det fula vordet!"



Jag har även slängt ur mig att hundarna är dumma i huvudet så det sa hon häromdagen till Eddi när han skällde eller gjorde nåt han inte fick.

- Du är dum i huvudet Eddi!



Dom får nog höra en del både i dagis och skola från andra barn så Felix är ju duktig som inte snappar upp och tar efter!



Må så gott!!!

Kram Sara

2011-03-05 @ 10:21:54
Postat av: Maria

Anna: Ja men det är nog en bra grej att förbjuda könsord. Det var en sånt vi hörde här hemma igår typ knulla. Men Felix säger skit och jädrar och det gör ju inte så mycket. Men precis att ha ett vårdat språk precis som du säger. Tack!



Sara: Ja jag vet det är nästan sinnesjukt hur mycket man älskar dem. Haha ja jag vet vi är oxå fula i munnen ibland så man kan inte räkna med annat än att de snappar upp. Tänk dig när Felix var runt två och Kim svor fan. Kukens oxå pappa lade Felix till. Inte alls bra. De snappar upp på direkten. Jag får oxå banningar av Felix, Alice har inte snappat upp sånt där än.



Och du vilka härliga historier du drog. Vi fick oss ett gott skratt här hemma jag, Kim och Felix. Tyra då! Klok liten tjej :)Ha det så härligt i Sthlm nu. Känns fantastiskt spännande förstår jag!

2011-03-05 @ 19:51:59
Postat av: Ida och Disa

Hej, vad fin blogg!



Och nej, jag har inte missat att det är lördag! xD

2011-03-06 @ 02:09:49
URL: http://picturenphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0