Nu drar det igång

Idag ska jag göra något jag inte gjort på länge. Närmare fyra år sen. Bara det låter skrämmande. Jag ska jobba! Jag har skrivit in mig i vikariepoolen här i kommunen. Tanken var att jag skulle göra min första dag imorgon men nu ringde de och behövde en till eftermiddagen. Det känns spännande och jättekul. Nästa dag har jag två dagar inplanerat med jobb så förhoppningsvis flyter det på någorlunda.

Så idag får kottarna vara på dagis länge. Lukas har börjat bli ledsen när han inser att han ska vara på dagis. När jag sätter ner honom ur vagnen så gråter han. Han är ju lute av en betraktare, han behöver spana en stund innan han kommer igång. Det är ett bakslag och såna kommer ju ofta. Alice fick aldrig nåt. Men Lukas är en känsligare karaktär. Jag vet att det går över fort och han var inte otröstbar men man känner sig ju lite som hemska mamman som går därifrån när det egentligen inte behövs.

Nu ringde Alex så jag ska prata med henne lite. Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Grattis!!! Fan va kul :) Lycka till

2011-05-05 @ 14:21:22
Postat av: lovisa

Har du haft en bra torsdag hittils?:)



Vill bara tipsa dig om en tävling där du kan vinna en valfri vara från brandsinfashion.com!

du kan välja mellan badmode,väskor,plånböcker,skor,jackor,smycken,klockor och MYCKET MER! av märken som dior,chanel,ed hardy,converse mm.

vill du anmäla dig? klicka då här:

http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/may/vinn-valfri-vara.html#comment

2011-05-05 @ 14:45:41
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack! Ja det känns kul :) Allt bra med dig?

2011-05-05 @ 19:40:43
Postat av: mia

Va roligt att du nu ska få börja jobba. Har precis också börjat å det är riktigt kul tycker jag

2011-05-06 @ 12:44:37
Postat av: Maria

Mia: Visst är det! :)

2011-05-07 @ 08:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0