Ett par dagar av ett liv

Igår var det inte alls någon bra dag som ni verkar ha noterat. Kul att se hur statikstiken bara chockhöjs. Ni är alt bra nyfikna va!? Idag är det en bättre dag. Har jobbat, efteråt gick jag till Mia och fikade sen handlade jag och åkte hem till familjen och lagade en delikat middag till dem. På väg till Mia ringde jag till Linda så jag hann uppdatera mig lite. Jag fick väldiga sympatier för att jag skulle gå till Mia. Det är en bit från jobbet men inte så långt. På deras reaktioner kunde man tro att jag var mamman i Gilbert Grape som skulle ut och vandra. Det var inte minsta jobbigt såklart. Och jag tror inte att de tyckte synd om mig för att jag är tjock men jag själv tyckte det var kul att spinna vidare på det spåret. Alltid kul att spinna på tjockistråden. Inte alls för att försvara, jag tycker att det är kul (ja inte att avra tjock då men ja ni förstår). Var kul att träffa Mia och barnen förresten! Kim var hemma och vabbade eftersom Lukas har ögoninflammation i ena ögat. Kollade 1177 och var det bara på ena ögat kunde man skicka iväg dem till förskolan. Men det känns träligt faktiskt. Har dem hellre hemma. Fick en komplimang för detta. "Tänk om alla föräldrar tänkte som du".

I söndags var vi på Liseberg. Superkul det med! Det regnade när vi kom fram, men slutade när vi kom in och sen kom det en skur när vi åt lunch och sen var det uppehåll till strax efter fem. Men då hade vi hunnit åka så mycket redan och kände oss nöjda. Men vi åkte lite till och handlade och åt sen åkte vi hem. Kom hem runt halv tiotiden. Fick med mig Kim i kanonen, det var dagens höjdpunkt. Jag skrek som ett barn när den stack iväg. Åkte Balder oxå, fantastisk karusell om ni frågar mig. Åkte med familjen Larsson och brorsan och hans familj kom ner så vi fick träffa dem med. Småbarnen hade vi faktiskt lämnat hos svärfar. Vi ville göra det lätt för oss. Men nästa gång får Alice komma med och åka hon med. Kan även rekomendera att åka en söndag. Ingen kö alls.

Hmm vad händer annars här hemma? Kim har tusen projekt på gång som vanligt. Han går runt i sina arbetsbyxor här hemma och jag skämtar inte när jag säger att han sätter på sig dem innan nio en lördag och när han kommer innanför dörren efter jobbet. Jag saknar honom och förstår en bekant som sålde sitt hus enbart för att de skulle få tid tillsammans som familj. Men jag vill bo i hus och visst är det värt det men ibland blir man knäpp. Men jag älskar den mannen otroligt mycket. Han är tamefan bäst i världen. Men arbetsnarkoman, ja!

Här är några av hans projekt


Regla upp och fixa talbalk för att stötta upp taket eftersom väggen han tog bort var bärande


Är öppet till grunden. Lukas är väldigt olycklig och försöker krypa över. Igår följde han efter Kim men vände när han kom hit och gick runt. Kim gick då över igen innan han insåg att lilleman följde efter och fick gå tillbaka och sätta sig på knä framför honom.


Mys


Äntligen!


Emeli ♥


Alice ska promt bestämma outfit själv. Kan se ut hur som helst igår funkade det och jag ville fota henne


Hon har nyss fått en läkerol och tror att det är den jag vill föreviga på bild. Snygg blåtira va? Då skulle ni ha sett den för en veckan sen haha.


Grabbarna grus på Liseberg!

På söndag fyller våran stora kille åttta år. Åtta! Då blir det kalas, har precis beställt en present till honom. Han kommer att bli mycket nöjd så mycket kan jag säga.

Puss på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0