Trots och mys om vartannat

Otroligt lugn dag. Alice har trotsat lite. Vet inte vad hon hamnat i för period. Hon ska sitta i bebisstol vid frukosten och skrika att hon inte ska ha flingor för att några minuter senare leendes säga att det ska hon visst. Ska gå till dagis i tröja och skor. Jag propsade på stövlar och regnkläder men icke. Jag vann kampen, men varför måste det alltid vara en kamp? Ska det fortsätta så här måste jag nog börja injicera tålamod intravenöst.

Lukas är oxå i nån period. Vaknar och är tröstlös på nätterna och gråter vid lämning på förskolan. Inatt lessnade jag på att han grät så jag skakade en flaska välling till honom och gav honom den sen gick jag på toa och satt sen och väntade på att den skulle ta slut. Gick in och kollade då sitter locket kvar och han ligger och suger utan att det kommer nåt, fem minuter som en bebis som suger fram mjölk ut bröstet. Suckade djupt och sen var jag klarvaken kan man säga.

Menade inte att gnälla, de är givetvis fantastiska! På kvällen kom svärmor och vi lagade tacos och sen tog hon med sig Felix hem. Han har höstlov och ska sova där ett par nätter. De ska cykla, gå på bio och badhus. Kommer sakna att ha honom babblandes brevid mig, men det blir skönt för honom att få ensamtid och komma ifrån lite.

Nu ligger de små juvelerna och sover. Innan de somnade sprang de runt här halvnakna. Det är så underbart att ha en familj. Lägga varma små kroppar i deras säng och säga godnatt, ses imorgon och mamma älskar dig. Alice avslutar alltid att säga att hon älskar mig mest i hela världen. Varje kväll! Förut skrek hon att jag inte älskar henne när hon är dum och inte alls, men det var då det. 

Nu ska vi givetvis se Sneckern och Greys och kanske Bonde med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0