:(

Läser på aftonbladet om den lille fyraåringen som blivit mördad. Han blev osams med barn på lekplatsen och försvann. Jag tror att det är något annat barn som ligger bakom. Det har jag trott hela tiden. Anledningen till att jag hela tiden trott detta är pga det verkar mest troligt. vad är oddsen att pojken ska träffa på någon vuxen som tar livet av honom. Just där och då menar jag? Det är inte så många som i praktiken skulle ta livet av ett barn. Vet att polisen jobbar efter den teorin bla. Hur som haver så är det fruktansvärt.

Och när jag läser om hans hemmaförhållande så blir jag stum. Bor hemma med en mamma i en trerummare med sex syskon. Pappan sitter inne för att han gång på gång misshandlat mamman under deras tio år tillsammans. Han är sjukpensionär och dricker/missbrukar en del. Mamman har gång på gång sökt hjälp för att hon inte får iväg barnen till förskola och inte kan ta hand om dem som hon bör. Barnen har inte ens egna sängar i lägenheten om man ska tro det tidningarna skriver. Jag blir illamående. Det är 2011 och det ser ut så här. En annan fråga jag ställer mig är varför folk inte använder preventivmedel i större utsträckning? De kan ju inte ta hand om sina barn det är ju uppenbart så varför skaffa ännu fler? Det blir ju inte lättare precis. Ofta är det så här, folk som är speciella eller utsatta i samhället de brukar vara bra på att göra barn. Eller är det bara jag som är fördomsfull? Kan så vara. Men det finns många barn det är synd om i Sverige, allt för många om ni frågar mig, ledsamt! Det gör ont i hela mig när jag läser som det här.

Till något roligare. Idag ska jag jobba, bara några timmar men på mitt absoluta favoritställe där jag var i maj och juni. Ska bli kul! Jobbade igår med. Kim var hemma med Lukas som haft feber i igen. Inte så hög denna gång. Idag är han feberfri men måste vara hemma en dag till. Och han håller på att tappa ena nageln. Alice smällde igen dörren så han klämde sig på dagis. Jag har aldrig tappat en nagel i hela mitt liv men nu gör både Lukas och Alice det under en tremånaderperiod. Så kan det gå!

På tal om Lukas så saknar jag mitt lilla gull. Mitt lilla charmtroll är som utbytt. Han surar och fräser och vi får inte krama honom. Jo ibland men oj vad arg han är. Ska inte äta, ska inte komma till mamma. Givetvis är han supermysig emellanåt som tur är. Men stundtals en helt annan pojke.

Dessa utvecklingsperioder, jag älskar att hata er!

Felix lärare ska sluta. Sen han började skolan för två år sen har han blivit av med fyra lärare (varav en pension). Sorgligt! Han var märkbart påverkad och ledsen av detta igår och det är så ledsamt alltihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0