Helgen

Har haft en bra helg med familjen. I fredags kom jag hem sent och somnade på soffan mitt i Let´s dance. Somnade och vaknade om vartannat och insåg sen att klockan var över elva och att sambon var på g till sängen. Kände mig lite irriterad på att han inte kommit och väckt mig. Men den konflikten ville han inte ta. Jag blir en argbigga när jag vaknar till så där efter att ha somnat på soffan. Förstod hans poäng. Är det fler som är som jag? Som blir galna när de vaknar eller nån väcker en på det där sättet? Nu kan ju jag vara lite arg av mig. Men jag har en kompis som är sansad och godheten själv men vet att hon kan bli likadan. När hon bodde tillsammans med sin syster och hon kom hem när hon hade somnat på soffan så fick hon höra en del arga visor.

Igår åkte vi till Karlstad och köpte skor åt barnen, hann med en sväng på Jula och Biltema med och mat på Burger King. Att hänga med barnen är underbart, men ska man shoppa på riktigt så ska man göra det utan barn så enkelt är det. Ska handla lite mer i veckan, mycket som behövs nu tycker jag. På kvällen när vi kom hem så bakade jag pizza och på kvällen var det Gladiatorerna att somna till.

Idag gick jag upp och dammsög och skurade hemmet. Sen åkte Kim och fixade med veden och jag tog med mamma och barnen till stan och åkte till skogen. Vi fick gå en lagom sväng innan vi kom fram till min favoritglänta. Barnen lekte och klättrade och sen fick de saft och bullar. Det var härligt! På eftermiddagen tog vi det lugnt och nu är det kväll igen.

Imorgon ska mina barn tillbaka till förskola efter 1,5 veckas uppehåll. Nu jävlar ska de vara friska hela veckan, minst!


Lukas posar lite lätt överdrivet men sött








Lillebror tar täten


Håller handen ♥

Hann inte posta detta inlägg igår så nu är det tisdag. Började jobba på nya avdelningen idag och det gick bra och kändes fint. Skönt att komma upp i heltid med. Börjar känna att det sticker lite i näsan, men det kan bero på att jag sov dåligt inatt. Lillen kom in till oss och levde runt som en propeller. Sjuk vill jag inte bli, inte alls men det blir jag nog inte heller och blir jag det så hellre jag än kidsen. De var tillbaka på dagis idag och Alice öga som varit varfritt i tre dagar började gegga igen imorse. Men bara det ena, hoppas det stannar så.

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0